Direktlänk till inlägg 29 maj 2020

Torsdag

Av Rehn/Hornesjö - 29 maj 2020 07:45

Så var det torsdag.

 

Lite kyligare idag men det blev i alla fall en hel del utomhus.



Men det ser bra ut hela veckan och något partytält hade vi nog inte behövt, men nu får det stå där och kanske göra någon nytta.

Det blev en tur till Jula för min stavmixer 

gav upp när jag skulle mixa valparnas torrfoder och eftersom jag som vanligt fick presentkort av mina föräldrar så passar det bra att köpa något jag behöver. 

Sen åkte vi hem och Lasse grillade varsin korv   och när den var uppäten så gick jag in för att se på Hem till gården.

Sen blev det en tur till återvinningen med massa skräp.

Handla behövde vi inte denna dag för det fanns fortfarande varsin låda snabbmat i frysen.

  idag blev det Angusbiff med potatisgratäng och beasås.  Det var ganska gott och jag måste få berömma Dafgårds rätter när det gäller kryddning.

På morgonen var Qling jätte bra och gick omkring inomhus med olika saker i mun. Så det kändes ganska bra och varje litet steg är en framgång. 

 På eftermiddagen var han fortfarande lika pigg och jag kunde inte låta bli att ta lite bilder på honom. 

Han har sovit mycket det senaste året, så egentligen är det ingen större skillnad för honom nu och då, han är med oss överallt och tar sig fram på sitt eget sätt.

Dagen fortsatte som vanligt och valparna var ute i sin hage i ca 1 timme.

När de kom in blev det fart på dem och de var säkert igång med att busa i en timme innan de somnade.

I morgon blir en stor dag för Åshild och hennes nya familj för då blir det ett första möte.

  Nu är klockan över 23,00 och jag hoppas kunna sova några timmar.

Ia




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 26 april 07:49

Ja detta skitväder vaknade jag upp till denna morgon. Natten hade känts så där och det är alltid spännande att kolla av mina värden på klockan         Grönt på ANS i alla fall men resten var väl inte vad jag hade hoppats på.. Hade myck...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 18 april 09:22

Torsdag   Forstfarande kylig morgon och idag skiner inte ens solen Natten blev så där         Kändes som jag nu var tillbaka på ruta 1 igen. Idag fyller Lasse 81 år och vi ska väl inte fira detta på något speciellt sätt. Fick upp e...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 15 april 09:31

Måndag   Så var det kallt igen.         Så såg det ut efter denna natt.  Fattar inte varför mitt ANS är på rött, tycker att jag känner mig ganska lugn. Idag var det vägning igen eftersom det var måndag och det där med att äta choklad s...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 12 april 08:35

Torsdag             Lite orolig natt med många uppvakningar och tyvärr inte en grön app som jag vill ha. Det var riktig kallt ute idag igen och jag kände så fort jag satte foten utanför dörren att jag frös. Kände inte att vi direkt m...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards