Direktlänk till inlägg 12 september 2020

Lördagen

Av Rehn/Hornesjö - 12 september 2020 11:21

Natten blev helt okej och stegen kändes även de som om de var okej denna fredag.

Bra väder ute, för att vara inne och stå vid spisen.

Lasse önskade sig sockerkaka och detta är snabbt gjort så detta började jag med direkt efter hundarnas frukost.

Lasse var helt lyrisk över att få slicka skålen.

   

Kakan blev både fin och godkänd i smaken, även av mig själv.


Tänkte på alla kräftor som fanns kvar sedan gårdagen och fick en snille blixt att göra en fond   och en god kräftsoppa till kvällens middag.. hade en hel del annat i kylen också som jag kände för att använda.

Tror att Lasse fick en energi kick av sockerkaksmeten för jag hörde dunder och brak från övervåningen och var tvungen att gå upp och kolla vad han gjorde.. knasiga gubbe som inte får använda sin högra arm till något tungt.

Men nu hade han tagit ner ett skåp från väggen och har bestämt sig för att flytta en bokhylla som är fylld till bredden med 300 böcker.. det största jobbet ser jag ska bli att plocka ur alla böcker och sedan flytta bokhyllan.. sen ska dessa böcker tillbaka, nej detta får han allt vänta med för jag orkar inte hjälpa honom.

Blev en tur till Maxi för Lasse skulle spela på hästar och då passade jag på att gå in och hämta de tre vin boxar jag hade beställt.  Men det kommer att ta tid innan vi kan smaka på detta eftersom vi handlade två  boxar igår.

Lasse fortsatte med i ommöblering på övervåningen, själv kollade jag på reprisen av Sofias änglar.

Regnet gjorde att hundarna idag fick nöja sig med tomten.

Kvällens middag blev lite speciell.

 


Det blev i alla fall en jätte god kräftsoppa.

Avslutade denna dag med Morden i Midsomer.

Men nu hade klockan passerat midnatt och det var helt omöjligt att somna om.

Hundarna tar alldeles för stor plats i sängen fast jag sover ensam i 180 cm säng. Att de inte kan ta Lasses sida fattar jag inte, det borde vara skönare att sova där och slippa mina sparkar, men det är bredvid och helst på mig de ska ligga.

När klockan var strax efter 02 så steg jag i alla fall upp ur sängen och stängde av luftrenaren som jag upplevde att den lät som ett dundrande eko i rummet.

Efter detta stängde jag även av mobilen och lyckades äntligen somna.

Ska bli spännande att läsa av sovappen i morgon bitti.

God natt.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 16 maj 10:28

Torsdag  Åter en solig dag  Natten kändes toppen och när jag vaknade vid 5.30 så car det svårt att ligga kvar i sängen, men vill inte störa hundarna för tidigt eftersom de inte får gå ut före 7. Men det är alltid något att göra på mobilen oc...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 13 maj 09:10

Så var det åter en måndag    som började bra med solsken och värme. Natten var väl lite si och fram till 3 tiden då jag vaknade till och kände att jag höll på att få kramp i min fotled. Bara att stiga upp och gå runt så att detta skulle släppa.  ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 9 maj 09:36

Torsdag och även Kristihimmelsfärdsdag   Så såg det ut klockan halv 7, positivt när det i alla fall inte regnar Natten hade känts ganska bra, något som jag inte hade förväntat mig efter den tråkiga sjusovardagen som det var igår.        ...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 6 maj 07:26

Måndag    Det positiva var att det inte regnar          Lite bättre än gårdagen  är alltid bra. En tur till Hallunda för Lasses beställningar på apoteket.  Tog en tur in på Lidl men hittade inte något som jag behövde. Hade ingen ani...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 3 maj 08:12

Torsdag'   Vädret var det inget större fel på när jag vaknade, men sovit det hade jag knappt gjort denna natt.         När jag vaknar upp och ser denna app så blir jag så besviken.  Så rött som det var denna morgon var det ett tag sedan,...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards