Alla inlägg den 19 september 2020

Av Rehn/Hornesjö - 19 september 2020 08:37

Så var det lördag och solen skiner och de lovar värme igen.

 


Natten blev bra men den hade varit ännu bättre om jag inte hade vaknat före halv fem. Dagarna blir så förbaskat långa när jag vaknar så tidigt och inte kan somna om.

Någon som var lycklig över att jag var vaken var Åberlix som kröp närmare och närmare mig och la sig på rygg tätt intill min kropp och bara ville gosa och vem kan motstå en liten gullig valp fast klockan är lite.

Blev bara en snabb tur till centrum för att sätta en dagens dubbel.

Ute var jag hela dagen och denna dag bjöd på både värme och sol så att sitta ute i bara ett linne istället för en kofta och virka, kändes toppen.

Ikväll ville jag i alla fall grilla och det fick bli en enkel men ganska god middag.

     

Har säkert sagt det förut, men inget går upp mot en bra hamburgare på grillen. Alltid mör och saftig.

Idag var jag så sugen på potatisgratäng med mycket grädde och smör.  Vet ju att detta är alldeles för fett för mig, men jag kunde bara inte låta bli att äta alldeles för mycket. 

Hade kroppen fungerat bättre så hade det behövts en riktigt lång promenad men denna fick utebli.

Som vanligt blev det Morden i midsummer på TV och i kväll kollade jag på båda filmerna och den sista var inte slut förrän närmare 00.30 och då vet jag ju hur svårt det är att somna.

Så detta får jag bevis på i morgon när jag kollar min app.

God natt.





 
What do you want to do ?
New mail
 
What do you want to do ?
New mail

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards