Alla inlägg den 14 september 2020

Av Rehn/Hornesjö - 14 september 2020 07:59

 

Natten blev ganska okej, tyvärr rörde jag mig alldeles för lite denna söndag.

Även denna dag var det lite inplanerade aktiviteter.

Men först så var jag nyfiken på att baka en snabb limpa.. hade allt hemma men just havregryn som bara räckte till en halv sats, men det var ju bara ett prov så det fick räcka med en liten limpa tänkte jag och började med att mala havregryn till mjöl, rev en liten morot, tog fram ägg, salt och bikarbonat.

Den var det bara att röra ihop detta till ben smet.. men vad sjutton var det som fattades, detta blev ju ingen smet. Skit också, var fanns det filmjölk, ja inte hade vi någon hemma.  Bara att ge mig iväg till centrum för att handla detta och så snabbt hem för att hoppas att inte bikarbonaten redan hade avtagit jäsförmåga.

Men innan så tänkte jag lösa in min bingovinst. Lämnade lotten och killen gjorde flera försök men den visade ingen vinst.. jag var envis,. jag ville ha mina sverigelotter. 

Inser till slut att jag tagit med mig Lasses nitlott och kastat min.

Men som tur var låg den bland tidningspapper se om skulle kastas.

Får göra ett nytt försök senare idag när Lasse ska till vårdcentralen.

Nu hade klockan blivit halv 11 och limpan stod i ugnen.

Passade på att göra lite nytta den timmen som det tog innan Limpan blev klar. 

Möblerade om lite med utemöblerna

Klart de måste godkännas av dessa två.

Försökte få till en bild på alla fem, men det var bara Z och Yra som fattade vad de skulle göra

Snart kom regnet och då förflyttade vi oss under taket och där fick Åberlix för sig att tugga sko


När Limpan var färdig så tog vi varsin macka och brödet blev godkänd fast det varken var sirap eller vetemjöl i detta. 

Tog visst på krafterna att busa för rätt som det var tog musten slut och Åberlix somnade sött med Yras höna som kudde. 

Ner till centrum för att hämta ett paket på Direkten och även hämta en Sverige lott och det var vinst på denna och 100 kr var bättre än

Bingo vinsten. 



  

Hem och tog det lugnt en timme innan det var dags att laga lite snabbmat.  Denna, rätt är helt okej  när inte har tid att, stå vid spisen, men alldeles för mycket pasta.  


Klockan halv sex bar det iväg till klubben och kurs för Z. 


Detta var lite på planerna, Lasse hade tagit en massa jättebra filmsnuttar men dessa var bara under 20 sekunder och jag kan inte lägga in så små på YouTube.

Vilken lyx det var idag, vi var bara fyra stycken och hade fyra som tränade oss.  Är så nöjd med denna kurs och jag som tycker att jag kan allt får lära mig mer och mer, ja fullärd blir man ju aldrig.

Jobbade sedan lite hundmöten uppe på vägen och det var jättekul att känna att jag hade kontakt med Z hela tiden, ja nästan i alla fall.

Det var en riktig rolig kväll på klubben och kan jag bara fortsätta att jobba med Z så känns det som om vi skulle kunna avancera till lydnadsklassen i vår.

Mörkret faller på fort nu och det var ganska så mörkt när vi kom hem fast klockan bara var 20,00

Sen blev det TV och en kopp te innan det var dags att försöka inviga sängen utan hundar, eller utan är fel för Åberlix tyckte jag kunde få sova i sängen.

Lasse hade satt upp en grind till vårt sovrum och nu får vi se om de andra hundarna klarar att vara utanför.

Det återstår i morgon att få veta.

Ia








 
What do you want to do ?
New mail
 
What do you want to do ?
New mail

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards