Alla inlägg den 13 september 2020

Av Rehn/Hornesjö - 13 september 2020 11:36

Natten blev ganska okej när den äntligen kunde inledas med sömn

 

Detta blev efter klockan 2 och då hade jag varit uppe flera gånger för att lyssna efter vad jag trodde var en helikopter som förde sånt oväsen. Men till slut kom jag på att det var en av våra luftfuktare som lät. Det konstiga är att jag aldrig tidigare har reagerat på detta ljud.

Kom i alla fall raskt ur sängen vid kvart i sju i morse.

Full fart som vanligt var det på Zlatan, Z och Åberlix.

Dessa tre kan verkligen ställa till i köket när de leker.

 


Efter att de hade ätit så tog jag med dem ut på tomten och satte mig själv i en stol och kollade på dem.

    



När klockan nästan var halv 11 så tog vi med oss Z och Åberlix ner till klubben, mest för att träna Z .

Synd att inte Lasse filmade idag för Z var jätte duktig och då följsam som jag önskar.  Åberlix hängde även han med på både sitt och inkallning.

Vi jobbade bara i 30 minuter för att inte trötta ut Z utan att hon fick avsluta när allt gick som bäst.  

Sen var frågan bingolotto eller inte d nna kväll. Själv är jag föga intresserad av detta, men Lasse ville ändå iväg för att köpa varsin lott.

En tur in på Supergrossen för lite majskakor, hade lite gorgonzola kvar i kylen och blev så sugen på just majs kakor till denna.

Hem och slog oss ner med just dessa majskakor och ett glas rött vin.

Undrar vad denna Coronatid har satt för spår i oss, inte helt ovanligt att vi efter att ha nattat bilen i garaget oavsett tid på dygnet tar oss ett glas vin ute i solen.

Ute blev vi hela dagen.

Gick in vid 17 tiden och gjorde ett par varma mackor var och detta fick bli vår middag.

Sen satte vi oss ner och spelade bingolott

Det blev en radvinst och naturligtvis inget stort, bara en Sverige lott. Men den kanske kan ge lite om jag har tur.

Kände mer för att ställa mig i duschen istället för hundpromenad och så fick det bli.

Kvällen avslutades med kommisarie Lewis

God natt






Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards