Alla inlägg den 29 september 2020

Av Rehn/Hornesjö - 29 september 2020 08:02

Idag är det tisdag

 

Natten blev ganska okej och även stegen visade att jag inte bara hade suttit stilla under måndagen.

Vädret denna dag bara älskar jag

 Visst är det ett väder som gör golven skitiga efter hundarnas in och utgång genom den oftast öppna dörren. Men detta tar jag gärna för lite rusk sätter oftast igång mig och jag gillar att stå vid spisen. Hade ett halvt paket jäst   och även skinka kvar i kylen efter lördagens pizzabak, så det var bara att göra en god deg till piroger och sätta igång ett bak.

När klockan var halv 11 så var detta klart

och köket städat .



Nu var vi ute och plockade på tomten fram till klockan närmade sig 13 och vi styrde kosan mot återvinningen med flera säckar löv, ris och kvistar.

 


Behövde inte handla något denna dag så vi åkte direkt hem och satte oss ner ute ett litet tag.

Lasse ville sedan se en svensk gammal film och även jag slog mig ner för att kolla och blev sittande där tills den var slut.

Sen var det snart dags för middag och det blev bruna bönor och stekt fläsk.

   


Sedan en runda med hundarna och det känns lite olustigt med dessa promenader när man nu vet att vildsvinen har hittat till vårt område.


Dagen kändes väldigt tung denna dag med både en begravning och ett dödsfall av två unga vänner.

Citerar vår dotter Pias ord

Skitdag. ... Usch. .   Sorgligt orättvist




Kvällen avslutades som vanligt med Alla mot Alla




Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards