Alla inlägg den 20 september 2020

Av Rehn/Hornesjö - 20 september 2020 23:45

 

Dagen började som alla andra.

Natten blev precis som jag hade tänkt mig. Inte så många timmar men ändå rätt bra.

I dag blev det först en tur upp till Återvinningen med lite flaskor och papper. Sen fortsatte vi till Kungens Kurva för att i första hand handla hundmat.  ÖB har inte haft sitt färskfoder i 4 kg korv på ganska länge och det innebär att det blir ganska så mycket dyrare att köpa de små 400 gram som finns. Men ett måste känns det som, vill ju inte bara ge våra hundar torrfoder.

Blev sugen på att gå in på tygaffären och kolla på garner, inte för att jag har något direkt projekt, men det är roligt att virka och så avslappnande när man bara sitter still.

Blev även en tur in på både Rusta och Jula, men där blev det inte så mycket köpt.

Men att det fortfarande är Coronatider är svårt att förstå när man ser alla folk i affärer.


Hem och Lasse stekte varsitt ägg och vi skulle precis sätta oss och äta en lunchmacka när pappa kom på besök. Vi satte oss då ute och käkade och fem lyckliga hundar över att morfar fanns på plats fanns med oss vid bordet, inte bara vid bordet för Z passade på att kliva upp på bordet för att komma riktigt nära morfar.


Hade köpt garn på både tygaffären och Rusta så nu var jag igång med att virka grytlappar igen.

Igår var det disktrasor.

Var lite besviken på vädret, det hade lovat både sol och värme, men detta uteblev i alla fall här i Slagsta och det var rätt kallt att sitta ute, men inne kan jag inte vara innan frosten kommer.

Hade planerat att jag skulle göra en wokmiddag med fläskfilé, men så dök det upp ett recept i mitt flöde och jag ändrade mig och tog fram kyckling ur frysen.

Det blev en riktigt god middag med mycket gräddsås, något som Lasse gillar

  Men som receptet blev det inte riktigt, för man tager vad man haver hemma och då fick jag byta ut vissa saker.

Enligt receptet skulle det vara grönpeppar och champinjoner i såsen, men jag tog rosépeppar och kantareller.

Sen var det grädde, vin, senap, dragon, vitlök, salt och peppar.

Efter denna måltid blev det en skön promenad och jag jobbade lite i alla fall med Z uppe på ängen i det höga gräset.


I kväll hade vi i alla fall skippat Bingolotto och det kändes skönt.  

Det blev Maria Wärn som fick avsluta min TV kväll, men sen blev det flera timmar innan jag klarade av att somna.

  En som somnade fort var i alla fall Åberlix som nu börjar ta rätt stor plats i sängen.

I morgon är det vardag igen och det är både läkarbesök för Lasse och klubbkväll för mig och Z som kommer att stå på agendan.


 
What do you want to do ?
New mail

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards