Alla inlägg den 22 september 2020

Av Rehn/Hornesjö - 22 september 2020 08:00

 

Idag blev det en ut och titta i affärer dag.

Något som inte är då vanligt nu för tiden.

På måndagskvällen när Lasse skulle rosta bröd så började det ryka som bara den ur brödrosten. Fast den var avstängd och brödet uttaget så fortsätter det att ryka.  Det visade sig att en av mina sidentoffsar som jag har hängande på dörren hade ramlat ner i brödrosten.

Bara att köpa en ny kände vi och styrde kosan mot IKEA. Men de.säljer inte brödrostar längre. Passade få på att kolla på madrasser.  Men de som vi ville ha  fanns inte i 80 cm och vi vill hellre ha 2 stycken än bara en 160 cm.

Fortsatte till Claes Ohlsson, men där fanns det bara fula brödrostar. Fortsatte till Elgiganten och där fanns det massor med både snygga och framförallt dyra brödrostar.  Hade Lasse fått bestämma så hade det blivit en för 1700 Kr, men det ville inte jag betala bara för att den var snygg.  Jag valde en i rostfritt som bara är för 2 skivor, som jag känner räcker för oss som bara är två.  Billig var den också, bara dryga 300 Kr och det passade i alla fall min plånbok.

Skulle ha fortsatt till Sova för att kolla på madrasser, men det kom vi på när vi kom hem.

Tog oss varsin kopp soppa ute i det vackra vädret.

Sen tog jag fram mitt garn och satte igång att tillverka ett grytunderlägg   går även att använda denna som grytlapp..

Blev många timmar utomhus denna tisdag.

Äntligen skulle det få bli en middag som jag längtat efter. Falukorv är så gott och när den får efter stekning puttra i gräddmjölk tillsammans med senap och svartpeppar, då är den som bäst.

 Detta är en rätt som känns som mumma för smaklökarna. 

Blev en skön och rolig kvällstur med Z, Zlatan och Åberlix.

Först träffade vi den hög löpande Labradoren Mimmi som ställde upp dig direkt för våra hundar.  Z var mer intresserad  än Zlatan så jag tror inte att det var ett höglöp. 

Efter att vi stannat och pratat en stund så fortsatte vi vår planerade promenad.  Idag var Åberlix ganska jobbig i koppel för han fick för sig att aportera Z koppel så det trasslade till sig en del.  På hemvägen träffade vi en helt underbar liten blandras. Han är både trevlig och så snygg. Nog en av de finaste mix jag har sett. Han är vavva/mops.  

Skulle behöva träffa fler hundar på våra promenader för att få Åberlix lite mer social. Han älskar alla gsn känner men går inte gärna fram till varken människor eller hundar som är nya för honom.  Även Zlatan är ganska försiktig med nya bekanta. Men så har vi då istället vår Z som tjuter av glädje både när de gäller hundar och människor. 

Både på gott och ont. 


Även denna kväll fick avslutas med Alla mot Alla. 

Imorgon ska Lasse till KS, men jag stannar hemma och har lite päls vård. 

De lovar bra väder. 

Ia







Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards