Alla inlägg den 17 september 2020

Av Rehn/Hornesjö - 17 september 2020 07:41

 

Blir så besviken på att det inte blir fler djupa timmars sömn

Kallt var det om näsan i morse, men solen sken i alla fall och gjorde dagen helt okej.

Började dagen efter allt det vanliga med att gå ut och rensa det helt igenväxta jordgubbslandet.  Där fanns både hallonbuskar, kirskål, lite blommor och även rabarber.. 10 stycken stänger hittade jag, de var väldigt tunna och spröda så först tänkte jag kasta dessa.

Men jag har ju en gubbe som gillar pajer, så det var bara att ta vara på dessa och ställa mig vid spisen

Har aldrig tidigare gjort en paj i micron men hittade ett recept på rabarberkaka och lätt verkade det vara så snart var det klart och stod i ugnen.

Såg väl inte så kul ut men den doftade gott.

Klart det blev ett provsmak och den fick okej, även av mig själv fast den var lite i sötaste laget i min smak.

Dagen fortsatte ute resten av dagen.

Snart vankades det middag och då var det bara att gå in.

 


Idag kände jag för att laga riktig mat så det fick bli färsbiffar i tomatsås, stekt ost och rösti.

Sedan den sedvanliga promenaden med några hundar.  Jobbade inget med Z utan hon fick röra sig fritt fastsatt i mitt midjebälte, Åberlix i långloppen gick hyfsat bra att ha tillsammans med henne.  Lasse hade Yra och Zlatan som inte drar.

Blev lite kaos med alla dessa koppel utanför en grannes tomt som har sin hund i långlina på tomten, han blev nyfiken och gick genom häcken och kunde inte dras tillbaka.  Lasse stod där med både våra och höll även grannhunden.  Då kommer även snälla Dante som är en större spaniel och Z blir överlycklig, hon har inte träffat honom på ca 1 år men glömt honom hade hon inte.

Grannhunden som är jätte snäll tyckte nog att det blev lite väl mycket och började  skälla ut Dante.

Men snart kunde vi i alla fall fortsätta vår promenad.

Kvällen var skön och vi stannade ute till halv åtta på tomten..

Sen blev det som vanligt en lång TV kväll.

 


En trött och utslagen Åberlix gjorde oss som vanligt sällskap framför TV:n.

Får i alla fall skratta en del när jag ser på Alla mot Alla och Cecilia Frode är med, en knasigare tjej finns inte.

Men som sagt ett gott skratt förlänger livet.

Ia




 
What do you want to do ?
New mail

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards