Alla inlägg den 9 september 2020

Av Rehn/Hornesjö - 9 september 2020 07:37

 

Natten blev ganska bra, men vaknade vid halv fyra av att Yra låg på mitt onda knä och det var mindre bra. Men jag somnade om efter att ha varit uppe några minuter.

Men när klockan var halv sju så var det lika bra att stiga upp och följa med hundarna ut på tomten för morgonkiss.

In och de fick som vanligt varsitt ben att tugga på medan jag lagade frukost.

När vi sedan var klara så upptäckte jag att vår webbkamera stod så jag var tvungen att kolla vad som hade kommit med och det var ju ganska kul att se hur det går till i vårt kök under vår frukost.

Den som är mest energisk vid frukostbordet är Zlatan som just nu stod och väntade på att Lasse skulle ställa ner din tallrik med gröt, det blir alltid rätt mycket kvar och hundarna har lärt sig att det är deras.


Vid 11 tiden blev det en tur till Kungens kurva för att handla hundmat.


När detta var gjort så ville jag hem och jobba lite med Z på tomten. 

Det blev snurra, hopp och sitt/ligg.

Hon var jätteduktig och gillar att jobba  

Lasse och de andra hundarna stod inne och kollade genom fönstret på oss. 

När vi kände oss färdiga så fick alla komma ut och jobba med snurra, hopp och mest lek. 


Sen var det dags för oss att få i oss lite lunch. 

Lasse hade lax kvar från gårdagen och själv tog jag en kopp soppa. 

Efter att ha lekt massor på tomten så gick hundarna in och la sig för att vila.

 

Extra mysigt är det att ha en mamma och krypa ner hos när orken tar slut.


Vid 13 tiden var det åter dags att ge oss iväg igen. 

Lasse hade tid vid halv två för omläggning av armen. Hoppas nu bara att de gör rätt. Det är en hel lista som de ska läsa gällande olika sorters förband, men man måste ju lita på att det blir rätt och idag hade han som fick sin favoritsjuksköterska.


Blev en tur till Dollarstore för vårt levergodis var slut och just nu går det åt mycket godis till hundarna.

Blev mera lek för hundarna innan jag skulle börja med maten och det är så härligt att se dem utslagna efter lek 

  Förstår att just dessa två är slut, båda har en sådan energi som borde ta luften ur dem. Tur att de sedan kan slappna av.

Middag blev det idag också, jag gillar att äta vegetarisk mat i alla fall en gång i veckan och idag passade det bra

  med som jag skrev på Instagram "vegetarisk mat idag och det blev tortellini med gorgonzolasås och rosépeppar".  Detta med vego stack tydligen ut för direkt fick jag ett svar att gorgonzola är inte vegetarisk. Är ju inte vegetarian själv så för mig är det alltid en vegorätt när den inte innehåller kött, så tänker jag i alla fall.


Ikväll fick Yra och lilla Åberlix följa med på kvällspromenaden och då passade vi även att gå till tennisplan och jobba lite lydnad med en överlycklig Yra.  Lilla 4 månaders valpen lärde sig snabbt vad snurra betyder och det är så kul att även han vill hänga med och lära sig lite saker.

Hem och kollade på Idol, Morden i Sandhamn och Alla mot Alla, sedan var kvällen slut.

I morgon har jag lovat att följa med Lasse till KS, så vi får se vad vi hinner med när det gäller hundarna.









 
What do you want to do ?
New mail
 
What do you want to do ?
New mail

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards