Alla inlägg den 1 januari 2020

Av Rehn/Hornesjö - 1 januari 2020 08:41

Nytt år

 

Så slutade och började nya året

Året som gått har varit upp och ner och så har det även varit för mig.

Det var så mycket jag planterat för både när det gäller hundar och annat som inte blev  av.

Mamma lämnade oss hastigt och denna händelse var så traumatisk och var svår att komma ur. Mitt i denna sorg så föll Nemo ihop i en stroke och lämnade oss i förtvivlan.

Sommaren blev inte alls som den borde på grund av min oro som bara blev djupare och djupare.

Några roliga utställningar hann vi med och glädjen över vår Zlatan och hans framgångar i ringen spred ljus över en del dagar.

Z hade jag stora planer för och det blev några inofficiella och 2 officiella som var ganska upplysande. Hon hann även ta Doftprov i både eukalyptus och lagerblad. Hann även med en officiell tävling, där hon klarade 2 av fyra gömmor.


Den 25 oktober kom vårt andra barnbarnsbarn och spred en massa ljus.

Min kropp har hela detta år hindrat mig att göra sånt som jag verkligen velat.

Kan väl summera detta 2019 som ett år i berg och dalbana..

Nu ser jag fram emot ett nytt år och om kroppen håller så kanske det kan bli lite mer hundgöra

Det var i alla fall vad jag började med idag. Z har så mycket päls.

Efter någon timme på bordet hade jag fått ur en massa päls med hjälp av furminatorn.

Klippte sedan bara lite på hennes tassar.

Sen tog jag även upp Zlatan på bordet för att klippa hans tassar.   

Sen fick husse ta en urkamning och leta tovor, som inte fanns.

Eftersom det är pizzans dag idag så passar det bra att ta rostas filé som blev kvar i går och göra en pizza middag, så jag gjorde nu degen innan vi tyvärr var tvingade att ta en tur till centrum för att handla tomater.

När vi kom hem så var det dags igen att bänka oss framför TVn för skidor

Eftersom det både fanns kavring och avokado kvar så fick det bli en repris på gårdagens lunch.

Sen blev det en tur med några hundar.

Men idag var det inte lätt för alla raketer som låg överallt, dessa ville ju Zlatan promt bära med sig, men det fick han inte för krut är farligt att få i sig.  Han till och med ratade alla äckliga pappers näsdukar som han annars måste ta för raketer verkade mer intressant.


Sen blev det film på TV och den Galopperande detektiven.

När den var slut så var det dags för hundarna att få sin mat.

Sen blev det dags för mig att baka pizza 

Den blev av Rostas filé som fanns kvar sedan igår. Sen måste det finnas god tomatsås, ost, sparris, tomat och färska champinjoner.

 

Inte för att skryta men nog är en hempizza mycket godare än den som finns att köpa.


Det var väl inte den bästa middagen efter att jag hade kontrollvägt mig i morse och insett att nu blir det inget bröd.

Men idag blev det bröd till både lunch och middag.

Kvällens film blev Innan frosten. 

Har läst boken för rätt länge sedan och hade helt andra bilder i minnet än vad filmen visade.  

Nu är klockan halv tolv och jag ska försöka koppla av och somna.

I morgon är det vardag igen.

Ia

  


   






Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards