Alla inlägg den 5 januari 2020

Av Rehn/Hornesjö - 5 januari 2020 07:47

Vaknade strax före halv sex och kände inte för att stiga upp. Så jag höll mig kvar i sängen till strax före 6, men då hörde jag att Qling hade vaknat, så det var lika bra att stiga upp.

Annars såg natten bra ut och även de steg jag lyckades få till under gårdagen.

Efter att hundarna varit ute så fick de varsitt ben att tugga på, men vad detta var för något jag hade köpt undrade nog både hundarna och jag för de försvann direkt och gav inte den effekt som ett sådant ben är till för 

Det kändes ganska kallt idag och termometer visade på -3 grader, men frös jag idag så undrar jag hur det kändes för 10 år sedan då denna dag visade -16,3 grader.

Vid 12 tiden fick vi besök av en liten Svante på 6 månader. Hans matte hade köpt honom för ca en månad och eftersom hon aldrig har haft Cocker (har haft springer) så behövde hon lite tips på hur han ska trimmas när den dagen kommer. Vi tog lite på öron, hals och i rumpan för att visa, sen var han redan jättefint trimmad på tassarna, så där behöver hon bara hålla efter.  Svante var mycket duktig att stå på trimbordet, så han matte kommer inte att få något problem.

 

Han fick även leka med Z och hon gillade honom mycket.

Däremot tyckte Zlatan att han kunde försvinna, så han tryckte ner honom ordentligt, så jag tog bort Zlatan för sådan fasoner gillar inte jag.

Sen blev det en snabb tur till Hallunda för att handla lite rostbiff till min tänkta middag.

Hem och bänkade oss framför TVn för både sprint, upp för backen och utförsåkning.

Vid 17 tiden var det dags att äta det första för denna dag, nej inte riktigt den första, hade ätit frukost tidigt.

   

Det kändes nästan som en sommar middag eftersom jag gjorde fransk potatissallad.

Måste bara se denna första gång på Farmen och jisses så annorlunda det verkar bli denna säsong.

Kvällen fortsatte med Morden i Midsomer.

I morgon är det äntligen vardag, då tänkte jag iallafall tills jag kollade almanackan och insåg att det är röd dag i morgon igen.

Ia





 
What do you want to do ?
New mail

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards