Alla inlägg den 14 januari 2020

Av Rehn/Hornesjö - 14 januari 2020 11:53

 


 Blev en rätt kort natt.

Morgonen började inte som vanligt för hundarna.

Det får alltid något gott direkt när de kommer in efter en snabb morgon kissning.

Men både Z och Zlatan skulle inte få äta något och då gick det ju inte att ge de andra hundarna heller något

Löste detta med att ge alla varsin isbit och det fungerade och de var nöjda.

 


Hundarna undrade nog varför Lasse inte ens pratade med dem, men konstigt nog fungerade även detta med att bara ignorera dem.

När vi kom fram till Animalen så rastade vi hundarna innan vi gick in.

Rummet som vi fick sätta oss i trodde Z var ett rum att  Noseworka i och satte direkt att söka.

De är så gulliga på detta djursjukhus och man känner sig så välkommen.

Det var inte så lätt att få dem att sova, men i alla fall så avslappnade att vi kunde lämna rummet och låta personalen ta hand om hundarna.

Det gick ganska fort och snart kom två rätt sömndruckna hundar ut i väntrummet till oss.

Betalade och gjorde oss klara för hemfärd.

Båda var bajsnödiga när vi kom hem och sen trodde jag att de ville ha mat, men det var bara sova vidare som de önskade och så fick det bli.

Vi lämnade dem alla och åkte till centrum för att handla.


Höll koll på dem via videoappen och det såg helt lugnt ut


När vi kom hem så var tanken att jag skulle ta Yra med mig ut på en Noseworksrunda, men kom inte så långt i detta otäcka väder.


Hem och tog med en liten kopp soppa och den värmde gott i ovädret.

Det var verkligen en tråkig dag idag, men med min värkande kropp så får det väl bli sådana här dagar ibland.

Det blev mest att sitta framför TV:n och dega.

Kollade på ett gammalt progam med Bytt är bytt men blir väldigt fundersam om de priser som sätts på dessa saker.

Jag kan ju inte låta bli att kolla på nätet när jag ser detta och då kan man ju se vad dessa saker har gått för på auktion och det är inte alls de priser som sätts till programmet.  

Som det vi såg idag där diffade det på en massa kronor. Det som gick högst hade sålts på auktion för bra mycket mindre och det som låg bland de lägsta hade gått för en massa pengar, så jag undrar vem som sätter priset på dessa saker.

Dagen fortsatte och inget blev av. Fattar inte att jag är så trött och inte får något gjort fast det är så mycket som jag både vill och behöver göra.

För att i alla fall göra något så ställde jag mig vid spisen och tog hand om falukorven .. Gjorde bland annat en stroganoff som jag hade tänkt lägga i frysen, men den ville Lasse ha ikväll.

Så när vi närmade oss middagen så var det bara att koka ris och broccoli.

 

Inget dumt val av Lasse för middagen blev ganska perfekt i all sin enkelhet.

Nu är klockan 21 och Brottsjournalen. 

Har varit väldigt stilla hela dagen efter att vi kom hem från veterinären.

Vet inte om det är väderomslag som gör min kropp så illa, men stel och ont har jag hela tiden.

Klockan 22 är det mitt favorit program Alla mot Alla så det bli att lägga ifrån mig mobilen och vara med på deńna härliga frågesport, sen vad jag tycker om Philip och Fredrik är en helt annan sak.

Höres i morgon.

Ia












 
What do you want to do ?
New mail

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards