Alla inlägg den 7 januari 2020

Av Rehn/Hornesjö - 7 januari 2020 07:44

Första riktiga vardagen på länge. Men nu ska även jag ändra mycket efter denna långa ledighet.. jaja, nu är ju jag ledig jämt som gammal pensionär och ska jag vara riktigt ärlig så har jag inte hållit reda på dagarna.

Men som sagt från och med idag så börjar verkligheten om 2020 komma igång.

 

Det mesta såg ganska okej ut på appen. Stegen var jag helt nöjd med och timmarna med sömnen är okej, men klart det vore skönt att få somna tidigare och sova i ett sträck.. 

Började gårdagen med kyl/frystömning och gjorde då en lista över veckans middagstips och detta ska jag försöka hålla.

Idag skulle jag inte handla något. Men Lasse ville som vanligt iväg och som han alltid säger, bara titta.. Först ville han till XXL och jag frågade om det var något speciellt han var ute efter.

Det blev 2 förpackningar hundben.

När vi ändå var i Heron city så fick det bli ett besök på Willys och klart hittade jag en del som åkte ner i varuvagnen.

Sen ville Lasse till Jula, men där blev det heller inget.

När vi ändå var på den sidan av Skärholmen så fick det bli ett besök även på Ica Kvantum och även där fyllde jag lätt varukorgen.

På utvägen passerades vin och sprit och jag kände att det var väl lika bra att handla hem lite vin, fast detta hade vi inte behövt för det fanns hemma så det räcker en vecka till..

Hem och ut med hundarna. Hade gärna velat gå efter Mälaren men tyvärr så strejkade knät.

Det fick bli en bra promenad ändå.

Passade även på att ha lite utställnings träning med Zlatan.  Kan väl säga att händer det inte ett under innan lördag så kommer jag inte att få det lätt.

Hem och jag gjorde några knäckebröd med keso till oss och så blev det lite Tv.

Eller det blev mest för Lasse, själv tog jag ut hundarna på baksidan för att leka och träna lite.. Jaja, träna med fem hundar fungerar inte alls eftersom alla vill vara med.

Men det blev i alla fall lite övning med hopp och inkallning för Yra.

Klockan 3 gick jag i alla fall in och gjorde Lasse sällskap framför TV:n och en svensk film. Den var slut kvart i fem så hundarna fick vänta en timme på sin mat, men med varsitt ben funkade det.

Sen var det min tur att ställa mig vid spisen och kvällens middag.

 


Stroganoff går alltid hem.

Även denna kväll kommer det inte att hända så mycket mer och jag lägger ner bloggandet.

Ia








 
What do you want to do ?
New mail

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards