Alla inlägg den 2 januari 2020

Av Rehn/Hornesjö - 2 januari 2020 07:38

Redan torsdag och andra dagen på nya året.

Det enda som störde mig lite när jag såg appen var att jag inte lyckats nå 10.000 steg under gårdagen.

 Att det sedan blev alldeles för många kalorier som jag tuggade i mig var ju inte alls vad som var tanken.

Men dessa rester som finns i form av feta ostar måste jag ju bara få äta upp och till ost passar det ju så bra med vin.

 

Jaja, att göra det man vill kanske inte alltid är det bästa.

Lägger i alla fall inte ut pengar på gym för det som jag kan göra där går lika bra att utföra utan redskap som då även är gratis..

Ett litet minne kom upp i morse och tankarna kom tillbaka till för ett år sedan, då var det inte mycket med sömn

 

Hundarna behöver i alla fall ingen större motion för att hålla vikten, de har varandra och det är ofta fullt ös med lek och bus. Tyvärr är inte alla på samma våglängd och Zlatan får jobba ibland för att få igång dem


Idag var det dags att tvätta bilen. Åkte som vanligt till självtvätten i Fittja men där var det så långa köer att vi bestämde oss för att prova den i Hallunda. Inte en bil stod det och väntade,så det var bara att åka in och betala. Helt plötsligt var det fullt i alla båsen,  undrar om även de hade samma tanke som vi.

Bilen blev ren och fin och vi tog en liten tur in i Hallunda mest bara för att titta. Men turen inpå Supergrossen var inte gratis.

När vi kom hem så kom jag på att vi skulle ha åkt till Eriksberg för att köpa vin, så det var bara att åka iväg igen. Då ville Lasse upp till loppiset och kolla och så blev det också, alltså bara koll .


Hem och åt upp pizzabitarna som var kvar sedan gårdagen.

Efter detta blev det en tur ut med hundarna och i dag blev det både längre och ny väg. 

Trodde att Z skulle bli trött, men inte hon, drog på som vanligt och gjorde min  kropp helt slut.  

Det är en pina att promenera med denna tjej och det är så tråkigt eftersom hon egentligen är så duktig och lyhörd..


När vi kom hem så slappade vi framför Tv och kollade på den knasiga filmen Junior.

Men jag fick i alla fall skratta.


Middagen ikväll var snabbt tillagad för det enda som behövdes göras var att koka potatisen.

Kalvsylta med rödbetssallad och två ynka potatisar var allt som behövdes denna kväll.

Tyckte inte jag hade ätit så mycket idag så lite glass med grädde och punch unnade vi oss. Men en sammanräkning visade något helt annat. 

Detta bevisar  att jag måste tänka på varje tugga. 


Kvällen var nu nästan slut efter att vi kollat på en gammal Beck.

Men när denna var slut så blev det Frost och den måste alltid Lasse se från sängen.

Visst skulle jag ha velat jag också men jag kände att det var bättre att få somna i bra tid.

Men det var inte lätt och visst slumrade jag men när klockan var nästan halv 2 så var jag ganska vaken.

Kollade lite på min mobil och insåg att jag var inte ensam om att vara vaken vid denna tidpunkt, tydligt är att många liksom mig har svårt att sova.

Men nu får det vara bra, släckte min mobil och bestämde mig för att sova

Ia








 


 
What do you want to do ?
New mail

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards