Alla inlägg den 3 januari 2020

Av Rehn/Hornesjö - 3 januari 2020 08:11

 

Natten blev som jag trodde.

Missade även under gårdagen några steg för att nå mina 10.000 steg .

Skulle ha velat ligga kvar i sängen en timme till, men inte gick det.

Fick i alla fall ligga kvar medan Lasse tog ut hundarna, lite kul att kolla på kameran och se vad som händer där nere.

Märks att Lasse inte är helt vaken när han ska ut med hundarna på tomten. Men idag såg jag i alla fall att han fick med sig alla fem, det är inte alltid så. 


Kände mig i alla fall toppen och såg fram emot att nu få vara med i träningsgruppen Nosework med Yra och ibland Z. Men idag var det Yra som skulle få följa med och det märktes att hon förstod att något var på gång, hon var överlycklig och gjorde allt för att visa hur duktig hon är.


Efter frukosten så gick jag upp för att göra mig iordning. Blev lite irriterad när jag märkte att mina hundbyxor hade krymt under julen i midjan, tänk att ynka 2 kilo kan göra så mycket skillnad.

Är ju så noga med att tänka hur jag går ner för trappan, men idag gjorde jag något som inte var helt rätt och direkt så hände det som inte får hända med mitt knä.  Det gjorde så förbaskat ont och jag blev så ledsen, skulle jag nu inte kunna åka ner till hundklubben bara för att knät strejkade.

Gjorde lite försiktig gymnastik med benet och fick sedan tänka på varje steg jag tog.

Tänk att det fungerade och vi kom iväg på en jätte bra dag.

Fyra stycken är det i gruppen, men idag var en sjuk så det var bara jag, Carin och Ann Catrin.  I 3 timmar jobbade vi med våra hundar, en och en  och alla var så duktiga. Det bästa med att vara med i en grupp är att det utvärderas efteråt och att få kritik är så positivt, det är ju så man lär sig.

Fast jag var tävlat en del med Yra både inofficiell och officiella tävlingar så fick jag lära mig massa nytt idag, sånt som jag har tagit självklart och trott varit rätt, men som A-K gav mig kritik för.. Bara det där att jag ger för lite beröm när hunden gör rätt och hur viktigt det är att starten blir bra tex. vid fordonssök.

Annars är Yra duktig så att det är jag som ska lära mig bli bättre kommer kanske att visa sig positivt på tävlingar.

När jag kom hem så var klockan närmare 14 och Lasse ville till centrum för att fota sig eftersom hans körkort ska förnyas.

Handla skulle jag ha gjort för både färskfoder till hundarna, ströbröd och bordsmargarin var slut, men inte kom jag på detta förrän vi hade lämnat centrum och färskfodret hade vi varit tvungna att åka till Kungens kurva för att handla.  

Eftersom herrarnas skidåkning skulle börja om bara 10 minuter så fick det vara ...

Någon som var lycklig när jag kom hem var Zlatan och Lasse sa att han under dessa 3,5 timme jag varit borta då hade han varit så orolig och letat efter mig.

Det där med middagen hade jag helt glömt bort.

Kycklingfilé fanns i frysen, både grädde och creme Fraiche i kylen och även gorgonzola.

Då kom jag på en rolig sak från många år tillbaka. Varje år vi varit på semester till Öland och var på hemväg så blev frågan  "vad blir det för middag" och alla var ense om att vi längtade efter kyckling med pasta med gorgonzola sås och rosé peppar.

Så fick det bli även denna kväll

och jisses så gott det blev.

  Sen blev det som vanligt TV hela kvällen.

Klockan är nu 22,10 och jag tänker ta en dusch och sen gå och lägga mig


I morgon är det lördag och även då en del på agendan 

Ia






 
What do you want to do ?
New mail

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards