Alla inlägg den 8 januari 2020

Av Rehn/Hornesjö - 8 januari 2020 07:06

 

Fy sjutton vilken natt .

Gick och la mig redan klockan 22 för jag kände mig trött. 

Men vad hjälpte det, det gick bara inte att somna hur jag än försökte. Men till slut så kom sömnen men då var klockan över 24 och då sov jag ganska bra fram till strax före fem i morse, men hade gärna sovit 2 timmar till, men det gick inte.

Verkade som om hundarna var lika trötta som jag idag, i alla fall var det mycket lugnare än vanligt när de tiggde av Lasse.

         

Inte ett ljud gav de utan de vara satt tysta och stirrade på Lasse och hans frukost.

När alla hundarna hade varit ute och blivit rastade så väntade   badbaljan på Z

Hon tyckte nog att jag kunde ta någon av de andra för när hon såg baljan så sprang hon upp till övervåningen.

Men jag vann      och snart kände hon att det var ganska skönt. 

Medan jag sedan tog hand om badrummet så tog Lasse Z till trimbordet och började torka henne.   med den stora fönen.

Jag hjälpte till med tovutredning och kamning innan själva trimningen.

     kan inte skryta med att hon blev helt färdig men idag ville jag lyssna på kroppen och sluta innan jag fick ont.

Men det får räcka idag och i morgon blir det Zlatan som måste utställnings trimmas inför lördagens junior utställning i Södertälje 

Fick sedan för mig att jag ville till Centrum för att handla lite av alla de billiga priser som de har denna vecka. Måste få hem lite varor så jag kan göra några långkok eller liknande och lägga i frysen, för nu börjar den gapa tomt.

När vi kom hem så ville jag ner till tennisplan och öva Zlatan lite inför utställningen. Springa runt går rätt hyfsat, men att stå stilla och visa upp sig är lite svårare och jag blir alldeles slut när jag ska jobba med honom.  Jaja, det får bli som det blir, tur att det bara är han som ska med..  Denna utställning är bara för valpar och juniorer, så jag har bara Zlatan att visa upp

 

Blev en liten kortare promenad idag för efter  bad och trim så kändes det i min kropp.

 

Nu var det nog dags att sätta tänderna i något att äta för att inte bli alltför sugen innan middagen och då fick det bli varsin kopp med soppa och varsin hård smörgås med keso.

Medan vi åt detta så kollade vi på ett gammalt avsnitt av Bytt är Bytt som vi inte hade sett tidigare.

Hade bestämt mig för att laga den mat som jag hade köpt, men den där riktiga lusten att stå i köket ville inte infinna sig.  

Dagen  fortsatte fram till middagen som idag blev enkel och god

 

 


Sen blev det Farmen och Mästerkockar.

Är lite nyfiken för jag har två som jag vet har kvalat in till detta program. Men ingen av dem var med i går.

 

Ia

 

 

 

 

 

 

 

  





 
What do you want to do ?
New mail

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards