Alla inlägg den 13 januari 2020

Av Rehn/Hornesjö - 13 januari 2020 07:35

 

Dålig sömn, ännu sämre steg och vädret var kallare än i går.

Idag är jag skakis och känner mig supertrött och bara tanken på allt vi har att göra denna kommande vecka får mig att helst bara vilja lägga mig ner och dra täcket över huvudet.

Idag ska vi åka och handla lite tunga saker till vår dotter och åka dit och ta en fika .

I morgon är det Hd röntgen för både Z och Zlatan i Södertälje.

Onsdag är det föreläsning i Hallunda Folketshus om hur man ska tillsammans med sin hund upptäcka saker i som inte står rätt till i grannsamhället. Detta väl inget måste men jag anmälde oss båda till detta, kan ju bara bra att lära sig att hålla koll när man ändå är ute med hundarna.

Torsdag blir det Södertälje igen på kvällen för då ska vi på en ringträning  Blir nog en runda till tvättomaten också för att tvätta bilen inför besiktningen.

Fredag är det Nose Work Träning på klubben mellan 10-14 och Lasse ska iväg och besikta bilen.


Sen är det väl som vanligt en hel del annan däremellan som ska göras.

Det mesta han vi med denna dag, tyvärr så strejkade mitt ben även idag så det blev ingen hund promenad.

Men lek på tomten fungerar bra det också.

När vi på hemvägen från vår dotter åkte in till centrum för att köpa nya Triss lotter så passade jag på att gå in på Olsons tyger för att kolla efter något att göra ett långt lätt koppel av, detta ska jag ha på Nosework. Lasse hittade en stuvbit som han tyckte jag skulle sy av, håller med om att tyget var snyggt men så svårt sytt.

Tyget var gumerat och även en elastiskt så det tog flera timmar att få till det på rätt sätt. Låter ju inte klokt att ett rakt koppel med handtag och kabinhake ska kännas så svårt att sy.

Maten idag var av gårdagens rester.

 


Men en pytt är alltid gott.

Sen blev det Tv hela kvällen och två premiärer för mig. Först Glamour och sedan Alla mot alla.

I morgon blir det nog jobbigt när hundarna inte får någon frukost eftersom både Z och Zlatan ska på röntgen.

Hoppas få sova några timmar.

God natt

Ia





 
What do you want to do ?
New mail

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards