Alla inlägg den 15 januari 2020

Av Rehn/Hornesjö - 15 januari 2020 07:40

 

Vaknade klockan kvart i fyra och gick upp för att kissa. På vägen tillbaka till sängen ser jag en bajshög på hallgolvet. Tänker försöka ta upp denna i mörkret, för tända lampan vid denna tid hade jag ingen lust med, men tänker att det luktade inte illa och bestämde mig för att ta detta när jag vaknade nästa gång.. Klockan sex klev jag upp och tände lampan och klart att det inte luktade för den där bajshögen    som mina ögon hade registrerat var en leksak i form av en sköldpadda.

Tiden känns helt ur led när det är nästan 10 grader varmt klockan sex på morgonen den 15 januari.

Efter ca 3 timmar var min onda kropp redo för att förflytta sig från hemmets lugna vrå.

Det blev en tur till Dollarstore för inköp av hundmat och hundgodis.

Sen hem och jag ville (trotsade min kropp) ut och göra ett Nosework sök med Yra.

Bad Lasse följa med och filma så jag kunde se hur hon jobbar.

När Yra ville upp för trappan till tornet så hann inte jag med att se att det låg något ätbart där uppe och Lasse tyckte att jag var så klumpig som inte kunde hålla koll på detta.  Kanske är en nackdel att ha för lång lina så man inte ser allt.  Bara att hoppas att det inte var något farligt som hon satte i sig.

Hon var glad i alla fall och det mesta klarade hon.  Just gungan blev hon lite osäker vid eftersom den slog tillbaka mot henne, men även sånt måste hon ju kunna klara av.  

Idag använde vi bara lagerblad..

När vi kom hem så var jag helt genomfrusen trotts det varma vädret och kylan bet sig fast i hela min kropp som gjorde att alla mina leder värkte som tandvärk.


Eftersom vi ska på en föreläsning ikväll så fick det bli en kombinerad lunch/middag.

Det fick bli falukorv även idag men i en annorlunda skepnad än gårdagen.

 


Gott var det och egentligen skulle jag kunna äta korv i en hel vecka.. bara att ändra tillbehören.

Sen blev det att bänka oss framför TVn för att heja på våra svenska tjejer i skidskytte.

Det var bra att sitta ner och inte göra något och värken la sig mer och mer, i alla fall i armarna.  

Tror inte att de som har haft lyckan att slippa fribromyalgi kan föreställa sig hur det kan kännas i kroppen, fingrar, tår, käken mm.

Nej  nu ska jag tänka positivt och försöka tänkas på vad jag lärt mig ikväll på föreläsningen.

     

Det blev en hel del att ta in. Det var 60 hundägare inbjudna och vi fick lära oss vad vi ska tänka på att hålla ögonen öppna för när vi promenerar i vårt område..

Blev en hel del frågor om vad vi har rätt att göra och bland annat ansvarsfrågan om våra hundar skulle bita "boven" och svaret är att ansvaret för skador är alltid hundägarens.

När vi kom hem så blev det att vi satte oss och kollade på Sofies änglar.

Egentligen hade jag velat se både Glamour, Farmen och Sveriges Mästerkock. Men insåg att det får vänta tills imorgon.

Godnatt

Ia










 
What do you want to do ?
New mail

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards