Direktlänk till inlägg 25 maj 2019

Lördag med blött och grått väder

Av Rehn/Hornesjö - 25 maj 2019 06:20

Vaknade vid 5 tiden och det kändes som om jag hade sovit väldigt bra denna natt.

   Det visade även appen och bara att se att jag sovit flera djupa än lätta timmar gör mig så glad.

 

Vädret var inte det bästa men redan klockan 5.30 så öppnade jag ytterdörren och lät att 5 hundarna springa ut och kissa innan de tre vuxna fick sin mat. Z och Zlatan som inte tycker att mat på morgonen är någon höjdare nöjer sig med varsit litet ben att gnaga på. 

Kul att även se mina siffror på gårdagens steg   som jag får vara nöjd med.

Lasse återvände till sängen efter att hundarna var avklarade och jag satte mig vid datorn.

Men insåg ganska snart att det var bättre att göra nytta så jag bestämde mig för att bada hundarna.  Började med Olga, sedan Qling, sen Z och sist Zlatan.

Så när klockan var 07.17 så var alla badade och torkade med handduk och sen var det bara att låta dem självtorka till efter frukost 

              Efter att de både torkat och sedan blivit färdigtrimmade så åkte deras täcken på och sedan kunde de vara som vanligt hela dagen eftersom vädret var fint och ingen risk för blöta hundar.

En tur ner till centrum och även en titt in på loppis där det fick bli ett inköp av lite gosedjur   det blev 9 stycken för 10 kr och tre av dem köpte jag enbart för mig själv för att jag gillade dem.

Ganska så mör i kroppen var jag efter både badning och trimning och lite sugen på något att stoppa i munnen, men vad hade vi för nått, inget inköpt så det var bara att gå in och improvicera.    Ett pitabröd, en bakad potatis (kvar sedan gårdagen) lite oliver och så bara en massa ost och så var det en potatis pizza som inte alls smakade illa.

 

Satt ute och läste en del och började med en ny ljudbok, men vi får se om jag fortsätter, den var inte riktigt i min smak.

Middagen fick i alla fall bli på grillen

 

Entrecote och pepparsås går alltid hem.

 

Hade sedan bestämt mig att sova tidigt, så efter Lets Dance så var det bara att hoppa i sängen.

 

Hoppas kroppen håller ihop i morgon

Ia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 29 april 09:07

Måndag   Äntligen de grader man vill se på termometern Natten kändes ganska okej         Men enligt denna tabell så hade den varit sämre än vad jag trodde. Skit samma, min känsla är viktigare än vad det står skrivet. När vi sitter v...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 26 april 07:49

Ja detta skitväder vaknade jag upp till denna morgon. Natten hade känts så där och det är alltid spännande att kolla av mina värden på klockan         Grönt på ANS i alla fall men resten var väl inte vad jag hade hoppats på.. Hade myck...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 18 april 09:22

Torsdag   Forstfarande kylig morgon och idag skiner inte ens solen Natten blev så där         Kändes som jag nu var tillbaka på ruta 1 igen. Idag fyller Lasse 81 år och vi ska väl inte fira detta på något speciellt sätt. Fick upp e...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 15 april 09:31

Måndag   Så var det kallt igen.         Så såg det ut efter denna natt.  Fattar inte varför mitt ANS är på rött, tycker att jag känner mig ganska lugn. Idag var det vägning igen eftersom det var måndag och det där med att äta choklad s...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards