Alla inlägg den 10 september 2019

Av Rehn/Hornesjö - 10 september 2019 23:45

Så var vi tillbaka till Slagsta igen.  

Men först en liten summering om packdagen och hemresan

     

Det var ett underbart väder att vakna upp till, solen sken och inga vindar och jag hade nog kunnat tänka mig att stanna kvar. Men nu var vi igång och hemlängtan fanns så det var bara att bita ihop och inse att det blir en ny sommar.

 

Började dagen som vanligt med vår och hundarnas frukost innan vi satte igång.

Lasse packade bilen med det som redan var klart att bara bäras till bilen.

Jag städade och plockade i mina torrförråd för att kolla vad som måste tas med hem.

               

Lasse hann även ta lite bilder från tomten för att se hur det ser ut nästa gång vi kommer ner

 

Som vanligt blir det mer än vad man tror och snart hade vi bilen full med saker.

Precis när Lasse hade börjat med att tömma vattenberedaren så ser jag Elisabeth (vår tyska snälla granne som kom i söndags) på väg mot vår grind med ett paket.

Hon är så gullig men pratar ju bara tyska och det är så svårt att stå och prata på ett språk man inte kan, visst försöker hon en hel del på engelska men det är ända väldigt tidsödande när man vill iväg. Så jag skickade ut Lasse för att möta upp henne och sa till honom att du måste säga att vi har lite bråttom.

 

Det korta samtalet blev 25 minuter och jag fortsatte inne men hade helst velat gå ut och plocka enris, som jag alltid lägger ut lite varstans för att mössen inte ska tycka det är kul inne hos oss.

 

Eftersom jag inte gick ut så skrev hon på paketet att det var till mig

    och jag fick så dåligt samvete av att jag inte hade gått ut..  

Men nu var det gjort och nu kunde Lasse få fortsätta med varmvattenberedaren och sedan ta itu med diskmaskinen.

Klockan hann bli 10,00 innan vi kom iväg.

Stannade upp vid brevlådan för att kolla att den verkligen var tom, som den skulle ha varit sedan i fredags, men vad låg där jo ett brev till Lasse. så återigen hade Postnord slarvat.  Blir en hel del att skriva till dem nu när vi kommit hem.

           

Vädret var fint som jag redan sagt och vägarna var i stort sett helt tomma på bilar ända ner till Köpingsvik där det var någon enstaka bil.

Även bron låg rätt öde och det enda som kunde stoppa något var vägarbete som pågick.

 

Så var vi då ute på E22 och ingen större rush där heller, så fast vi hade vår släpkärra så var det lite lätt att köra fortare än vad man får.

På vissa sträckor var det helt tomt med trafik och där blev vi lite förvånade när vi såg en polismotorcykel dyka upp mot oss och vinka in en kvinna som kanske körde lite för fort eller hade något annat som han ville påpeka.

 

Men detta gjorde nu att vi höll max 90 km ända fram till Kårtorp.

 

 Parkerade och tog ut våra hundar på en kissrunda och ser att en annan bil stannar och det stiger ur 2 cocker. Först tänkte jag att det kanske var någon som hade varit på utställningen som nu var på hemväg.

Men kvinnan kommer emot mig och säger "men vad kul, det var ni", det tog en stund innan jag kunde fatta vem det var.

För fyra år sedan föddes en kulle efter Nemo hos Silla och den första sommaren de sedan var på Öland så kom de och hälsade på oss.  Sen träffades vi för 2 år sedan i Borgholm med våra hundar och nu träffades vi igen vid Kårtorp

       

Den äldre hunden de har är från Milovi och en är så lugn och fin. Lilla Willma är mer framåt och älskar spår och sök, så de jobbar en del med henne, men inte tävlar utan bara har kul.  Ser verkligen att hon och Zlatan är släkt.

 

Även mellan Söderköping och Norrköping så flöt trafiken ganska bra, normalt är det ju tvärstopp även där.

GPS:en hade visat att vi skulle vara hemma vid 16.09 men ju närmare vi kom Södertälje så blev de mycket köer och många stopp så klockan hann bli 16,20 innan vi kom hem på vår parkering.

När vi plockat ur bilen (inte släpvagnen, den ställde vi in i garaget och får ta imorgon) så frågade Lasse vad vi behövde handla och det enda vi verkligen skulle ha behövt var mjölk och eftersom jag inte heller ville åka och köpa Pizza som Lasse föreslog så ställde jag mig vid spisen i stället och gjorde en vegetarisk rätt till ett glas rött.

 

Bara färsk pasta med stekt halloumi och stekta kantareller, lite sallad och en klick creme fraiche.

 

Samtidigt som vi åt så kollade jag på Glamour och det var väl som om jag trodde, allt var lika som det var när jag såg sista avsnittet innan sommaren.

 

Morgondagen är helt bokad och så även hela september

 

 Så var nog denna dag slut och inatt hoppas jag kunna få sova gott och helst utan hundar i sängen.

 

Så börjar en ny tid 

 

 Ia

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards