Alla inlägg den 17 september 2019

Av Rehn/Hornesjö - 17 september 2019 07:03

 

Men vad är detta, jag som hade hoppats på en varmare dag idag för att kunna vara ute och jobba på tomten, så detta hade jag absolut inte väntat mig.

 

Var fortfarande supertrött  när jag strax innan 6 klev ur sängen och hade helst velat återvända till den varma sängen och få sova vidare.

Hundarna som har varit så duktiga nere på Öland och inte gjort ett ljud ifrån sig före klockan 7 har nu även de ändrat sig till att vilja ha mat klockan 6 igen, men det försöker jag i alla fall att få dem att förstå att de inte får.

Började morgon direkt med att jobba utomhus. Vi har idag varit i Stockholm en hel vecka och jobbat varje dag med denna förbaskade tomt.

 

Höll på fram till klockan var strax före 13,00 då vi skulle upp till återvinningen för att bli av med många säckar  från den nerklippta häcken.

Allt annat skräp får vänta lite och det finns ännu mer stora byggsäckar kvar från häcken. Detta är vad vi har varje år när vi kommer från Öland och det är det som gör det ganska tungt, men är ett måste.

 

När vi lämnat allt skräp så ville Lasse till Jula och köpa ett sågblad till tigersågen (som har gått varm nu sedan vi kom hem). Efter det så var vi rätt så hungriga så Lasse föreslog att vi skulle ta något lätt på Mc Donald   så det fick bli en liten meny för Lasse och en kycklingburgare med vatten till mig. Men det var ganska så gott, men får inte bli någon vana. Det var ju faktiskt 2:a besöket på Mc Donald sedan vi kom hem och innan dess hade vi inte varit där på över 1.5 år, så det är nog ingen större fara med dessa feta rätter.

 

När vi kom hem så fortsatte vi igen att jobba. Vädret var isande kallt så fort solen gick i moln, men annars rätt skönt.  Vi gav oss på vår stora tunga murspis som väger ca 1 ton. Lasse hade velat flytta hela spisen, men där sa jag nej, det är inte meningen att vi ska förstöra våra kroppar helt och hållet direkt när vi kommer hem till Stockholm.  Men vi lyckades i alla fall med hävkraft att flytta den en bit och även vända den så den står rakt, för nu måste den ju byggas in i trallen, för jag tror att Lasse har köpt min idé på hur det ska vara.

 

Hundarna fick sköta sig själva även denna dag och det gör de ganska bra. Till och med Olga ville leka och hade hittat en lite leksak som hon sprang omkring med i munnen och retade de andra. Så härligt att se henne så här pigg och glad fast jag hittat en massa oroliga knölar på henne.

 

Vid kvart i 5 gick jag i alla fall in och förberedde middagen som fick bli väldigt enkel.

  Hade en förpackning med skinka och det var 6 skivor i denna så jag delade helt enkelt en fetaost i lika många delar och lindade in osten i skinkan och sedan fick de gratineras i ugnen.  Hade köpt en påse med delikatesspotatis, något som jag sällan gör, men dessa potatisar var så mycket godare än andra och med massa dill så blev det som en riktig sommarmiddag.

Lyckades inte idag    heller med mina 10,000 steg

Avslutade kvällen med att se Kapten Klänning innan jag gjorde mig ordning för sängen.

God natt

Ia 

 

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards