Alla inlägg den 18 september 2019

Av Rehn/Hornesjö - 18 september 2019 07:07

 

Lite varmare idag på morgonen i går, men det säger ju inte att det är bättre, för allt har med vinden att göra.

Tog ett tag innan jag kunde komma till ro och somna, men sen sov jag ganska så gott fram till klockan var 3, började direkt att planera men insåg snabbt att jag måste få sova några timmar till och jag somnade och vaknade inte förrän klockan var nästan halv 7.

 Idag efter frukosten så gick Lasse direkt ut och började planera inför flytten av alla bräder från framsidan till baksidan där släpet står.

Själv satt jag igång med ett större projekt, som jag egentligen hade velat göra innan sommaren, men Lasse har sagt hela tiden att han inte orkar med att möblera om våra tunga möbler.

Men nu jäklar skulle detta ske om så jag inte fick någon hjälp.

Är ju ganska bra på att planera och lite eller ganska mycket tankearbete gick åt för att det skulle bli så lätt som möjligt.

Våra tunga skinnmöbler skulle in i det lilla rummet och den stora tunga vita soffan skulle ut till vardagsrummet.

Nu var det ju så att jag måste tömma det lilla rummet innan jag kunde påbörja flytten av skinnmöblerna. 

Bara dynorna på de vita sofforna väger bly, så det fick bli ett kånkande ut med alla tunga dynor först och sedan så skulle de tre även de tunga stommarna ut.. dörrhålet är för litet för att man ska kunna ta dem i rätt läge så det var bara för mig att vända alla på högkant.

När allt var ute så skulle den tunga skinnsoffan och lika stora tunga fåtöljerna in i lilla rummet.  Men nu var ju hela vardagsrummet fyllt med alla möbler och det gällde att tänka rätt och få varje sektion på plats samtidigt som jag måste ta bort den andra soffan.

Men envisheten segrade och jag hade efter både trötthet och svettningar under nästan 2 timmar äntligen allt på plats.

  Nu var det bara städningen kvar, men den skulle få vänta. Nu orkade jag inget mer

 Gick ut för att hämta Lasse och berätta vad jag hade gjort. Han blev ganska så förvånade eller egentligen inte, för han vet ju hur envis jag är.

Själv hade han jobbat minst lika bra som jag med att förflytta virket till släpkärran.

 

Nu var vi trötta båda två och hade egentligen behövt en fika, men nu när vi ändå var i varv så var det lika bra att smida medan järnet var varmt.

En tur till Byggmax för att kolla på virke och allt annat som hör till när vi nu ska påbörja en ny uteplats på vår framsida.

 

Blev en liten tur in till Centrum för att handa ägg och fil.

Sen hem och nu var Lasse hungrig och vi satte oss framför TV:n med ett par mackor och en lättöl.

Sen satte jag igång att städa vardagsrummet, det lilla får vänta.

 

Hade tänkt grilla lite hamburgare men när jag skulle börja med maten så kände jag ingen hunger och frågade Lasse om det var okej med bara lite vegomat.

  Kokade 6 stycken små delikatesspotatisar som jag sedan stekte. Ett par skivor var av Halloumin och så en svampgratinerad zucchini.

Lasse åt rent, men jag fick bara i mig lite

 

Sen fortsatte kvällen framför TV:n

Mina 2 killar fick mest röster denna kväll på Idol och jag gillar dem båda väldigt mycket.

 

Bestämde mig sedan för att gå och lägga mig och kolla lite på TV från sängen

 

Även denna dag lyckades jag inte med mina steg

 

I morgon ska jag följa med Lasse till Huddinge sjukhus och sen blir det hundgöra resten av veckan.

Ia






Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards