Alla inlägg den 15 september 2019

Av Rehn/Hornesjö - 15 september 2019 07:20

   

Söndag och jag hade hoppats kunna sova lite längre, vilket inte hade varit något problem om inte Lasse envisas med att stiga ur sängen och vilja släppa ut hundarna, som gott hade kunnat vänta minst en timme till.

Ja ja vi hade så mycket att jobba med denna dag så lika bra att komma igång tidigt.

Efter frukost så frågade jag Lasse om han hade lust att följa med mig på promenaden med Z och då ta med sig Zlatan och jobba lite med honom också.

Trodde knappt mina öron när han svarade att han kunde göra detta.

Jag jobbade med Z i långlina, så mycket jobb med Zlatan såg jag inte till, men han fick i alla fall en promenad.

 

Promenaden tog på dem båda och de somnade direkt när vi kom hem, helt utslagna på köksgolvet.

Skruva och bräcka blev sedan dagens arbete  och nog känns det i både rygg armar och händer, men det är så kul att jobba, tycker jag

Tomten ser ju inte speciellt vacker ut nu när allt tas bort, men vi hoppas väl att det ska kunna bli det sedan när vi kan börja planera. Planera hade jag gjort, men så kommer Lasse och säger att han ska bygga en uteplats, något som inte jag vill ha, jag vill ha en platt mark där man inte behöver snubbla och inte massa småsaker överallt.  Jaja , vi får väl se vad som händer, det är inget som är gjort på en gång.

Gick ut på baksidan och hittade 4 små stänger av rabarber och dessa tog jag hand och och gick in och gjorde en liten paj, lagom till oss två och så blev det ett avbrott i jobbet med en fika

 

Dagen fortsatte och vi jobbade på och kände oss rätt duktiga så när klockan var vid 16-tiden så hade jag velat planera något gott på grillen, men det blåste nu ännu kraftigare än vad det hade gjort under dagen, så att så vid grillen var inget jag riktigt kände för.

Nej jag gick in i stället och planerade om vår middag

   som fick bli wokad fläskfilé med ris istället.  

Hoppade tidigt in i duschen och Lasse var sedan snäll och tog hand om mina värkande fötter.   

 

Kollade på Morden i midsummer innan jag bestämde mig för att nu var det dax för sängen.

I morgon är det ny vecka och en hel del på agendan, så just denna dag får nog tomten vila och även vi får använda lite andra kroppsdelar.

Kom inte upp i några    10,000 steg under denna dag, men det blev ju annat i stället, som jag kände mig nöjd med.

God natt

Ia

 


Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards