Direktlänk till inlägg 25 januari 2020

Lördag

Av Rehn/Hornesjö - 25 januari 2020 07:59

 

Morgonen kändes bra. Även denna morgon var det en vacker soluppgång som visade sig bakom träden vid Slagstavägen.

Detta väder ger mig bra energi och detta hade jag gärna tagit vara på direkt, men Lasse ville till Jula eftersom det var Jula helg och man fick 100 kr i rabatt på inköpta varor för 100 kr och detta ville Lasse nyttja.

Båda hade vi vissa saker som vi visste. Present till Dino skulle vi handla och rått -fällor eftersom vi i går såg en råtta på vår tomt.

Men att komma upp i 500 kronor när man inte behöver något var inte lätt och det slutade med att det blev ved för att få ihop varor för 500 Kr.

Hem och solen strålade så det blev att sätta på grillen.

 

Det blev en bra stund i solen innan den skymdes av molnen.

Sen blev det tyvärr Tv och skidor som fick ta tag i dagen.

Bestämde mig för att lyssna på en bok, då jag gick upp, letade reda på någon som passade, la mig på sängen vid halv tre för att lyssna, vaknade kvart i fyra och har inte en aning om vad den handlade om.

Måste betyda att det inte var en bok för mig   

Middagen i kväll höll på att bli helt misslyckad.

Ser ju ganska okej ut på tallriken men innan den kom dit så hade jag tänkt kasta allt och ta en soppa i stället

Fick för mig att fritera räkor i Air frysern

Medan dessa stod på så kokade jag ris, stekte kött och grönsakerna.

När jag öppnade air fryser så var det bara en stor klump och frityrsmeten låg på botten.

Skit skit skit var bara enda jag kunde få ur mig.

Plockade upp de torra räkorna det och gjorde en ny frityrsmet och friterade i en kastrull.

Allt gick i alla fall att äta.

Såg stjärnorna på slottet och jag måste nog erkänna att Pernilla Wahlgren gjorde en toppenkväll.

Sen fick det bli i alla fall början på Morden i Midsomer som började sent och jag gav upp vid halv 12 och släkte Tv.

Nu ska jag sova.

Ia

 

 

 

 









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 26 april 07:49

Ja detta skitväder vaknade jag upp till denna morgon. Natten hade känts så där och det är alltid spännande att kolla av mina värden på klockan         Grönt på ANS i alla fall men resten var väl inte vad jag hade hoppats på.. Hade myck...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 18 april 09:22

Torsdag   Forstfarande kylig morgon och idag skiner inte ens solen Natten blev så där         Kändes som jag nu var tillbaka på ruta 1 igen. Idag fyller Lasse 81 år och vi ska väl inte fira detta på något speciellt sätt. Fick upp e...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 15 april 09:31

Måndag   Så var det kallt igen.         Så såg det ut efter denna natt.  Fattar inte varför mitt ANS är på rött, tycker att jag känner mig ganska lugn. Idag var det vägning igen eftersom det var måndag och det där med att äta choklad s...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 12 april 08:35

Torsdag             Lite orolig natt med många uppvakningar och tyvärr inte en grön app som jag vill ha. Det var riktig kallt ute idag igen och jag kände så fort jag satte foten utanför dörren att jag frös. Kände inte att vi direkt m...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards