Direktlänk till inlägg 27 januari 2020

Måndag

Av Rehn/Hornesjö - 27 januari 2020 07:44

 

Så var det åter en ny vecka.

Natten blev ganska jobbig med värk i knät, men det var nästan väntat efter den långa promenaden.. men det var det värt, för det var en sån härlig promenad.

Glömde att berätta att igår morse så hade vi fått fångst i en musfälla och en råttfällan och råttan var ordentligt stor.. Lasse satt direkt ut nya fällor på tomten och det tog inte många minuter innan en ny stor råtta visade sig, men den gick inte i fällan, så Lasse kontaktade direkt Anticimex.  

Äckliga är de och jag vill inte ha dem på tomten.  Om människor kunde tänka lite när kastar sina sopor, likaså när de äter snabbmat bilen och sedan bara slänger det utanför innan de åkte vidare.

En tur till Hallunda var vi tvungna att åka.


Lasse skulle till Tele 2 butiken för att få hjälp med att ställa om sin mobil som slår av hela tiden.

Såg lite annorlunda ut i butiken och vi båda säger "har ni möblerat om". Både killen och tjejen smålog lite och Lasse lämnar över sin mobil till killen och ber om hjälp. Han tar emot den och försöker hjälpa Lasse, samtidigt kollar jag på väggen och ser att det stå Elon ljud och bild, inser att tele2 inte är kvar utan detta är en ny butik.. hur sjutton kan vi ha missat detta i ett centrum som vi är nästan dagligen.

Ännu värre är när han talar om att de har funnits sen i november.

Tyvärr fick han inte mobilen att fungera


In på Supergrossen för att handla och idag kunde jag inte motstå Lasses blick på semlorna som var extra billiga idag, bara 20 kronor för två stycken.

Hem och satte på en kastrull med mjölk, för ska jag äta en semla så ska det vara en äkta hetvägg.

God bulle, bra mandelmassa men alldeles för mycket grädde.. men kunde ändå inte motstå denna och åt och mådde illa. 


Såg sedan Hem till gården innan vi tog hundarna på en promenad.

Olga blev kvar hemma och märkte nog inte ens att vi gick iväg för hon sov lika gott när vi kom hem igen.. Känns så ledsamt att se henne inte må bra.  Det enda som hon fortfarande gläds över är maten och den äter hon med god aptit.


Dagen gick och snart var det dags för middag

Det fick bli pasta carbonara ikväll och det var gott vill jag lova.

Fanns inte så mycket att de på Tv denna kväll men en gammal repris med Robert Gustafsson var inte så dum.

Inte riktigt slut när jag avslutar bloggen.

Sen får kvällen avslutas med Alla mot Alla.

Ia  






 
What do you want to do ?
New mail
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 29 april 09:07

Måndag   Äntligen de grader man vill se på termometern Natten kändes ganska okej         Men enligt denna tabell så hade den varit sämre än vad jag trodde. Skit samma, min känsla är viktigare än vad det står skrivet. När vi sitter v...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 26 april 07:49

Ja detta skitväder vaknade jag upp till denna morgon. Natten hade känts så där och det är alltid spännande att kolla av mina värden på klockan         Grönt på ANS i alla fall men resten var väl inte vad jag hade hoppats på.. Hade myck...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 18 april 09:22

Torsdag   Forstfarande kylig morgon och idag skiner inte ens solen Natten blev så där         Kändes som jag nu var tillbaka på ruta 1 igen. Idag fyller Lasse 81 år och vi ska väl inte fira detta på något speciellt sätt. Fick upp e...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 15 april 09:31

Måndag   Så var det kallt igen.         Så såg det ut efter denna natt.  Fattar inte varför mitt ANS är på rött, tycker att jag känner mig ganska lugn. Idag var det vägning igen eftersom det var måndag och det där med att äta choklad s...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards