Direktlänk till inlägg 21 oktober 2021

Torsdag vecka 42

Av Rehn/Hornesjö - 21 oktober 2021 08:39

 

Så vaknade jag upp till en ny dag och insåg att klockan bara var halv 5 och det var svart i hela huset och lugnt och tyst.  Kände att jag måste få sova lite till och kröp långt in under mitt tunga täcke. Slumrade till i alla fall och sov ganska bra den sista halvtimmen i alla fall innan klockan visade sig vara nästan 7.

Solen gick upp vid kvart i 8 och då blev det riktigt fint och ljust 

Tog ut valparna redan strax efter 9 i morse. Vädret var toppen och ca 8 grader varmt. Detta gjorde att valparna var igång och lekte hela tiden. 


  Var lika bra att låta de få leka ett tag med sin kratta som de visade sig gilla igår.


  Hittade en gammal trådback som vi har leksaker i som jag ställde in i hagen och direkt var alla valparna där för att undersöka den


  Lasse hämtade lite med dummisar till valparna och även dessa blev mycket populära för vissa av dem.

Nu var det dags för valparna att få gå in och sova ett par timmar. Det tog inte många minuter efter att de alla hade druckit vatten innan de hitta sina platser

 


Fyra av dem bökade sig ner i leksaklådan och två av dem gick in och la sig i buren.


Jag som alltid måste ha stenkoll på vad valparna gör när vi inte är hemma tycker att det är kul att ibland spela in dem.  Så här såg det ut när vi var och handlade igår


 
  Om de inte sover när vi ska iväg så ställer jag alltid in en bricka med lite hundmat 


Sen åkte vi till Hallunda för jag skulle hämta ett paket på Direkten. Sen en tur in på nya Stadsmissionen

   

Mycket folk var det och säkert timslånga köer så vi handlade inget utan gick bara en runda för att kolla vad som fanns. Det finns bara en avdelning som intresserar mig och det är djuravdelningen och där fanns det en hel del roligt denna dag, men stå i kö var inte aktuellt för mig.

Sen åkte vi hem och klockan var bara halv 12 och allt vi skulle göra denna dag var nu redan gjort.

Kollade på Hem till Gården och nu är det riktigt spännande, känns jobbigt att behöva vänta redan tills i morgon för att få veta vad som händer.

Någon mer utgång blev det inte för valparna för regnet verkligen öste ner, men de hade roligt ändå inomhus.


Handla hade jag inte gjort för jag hade gjort en matlista för denna vecka och allt fanns hemma.

Idag skulle det bli en mustig kantarell soppa och gott vitlöksbröd.

Plockade fram brödet och kantareller från frysen, men var fanns grädden, jag var ju helt säker på att det fanns i kylen, men den var borta och jag fick börja tänka om.. Köttfärs soppa är också gott tänkte jag och ställde in kantarellerna i frysen samtidigt som jag tog fram ett paket med köttfärs.  Men var fanns tomaterna, det har jag ju alltid hemma, men inte idag.  Bara att lägga in köttfärsen i frysen igen och tänka om.

Kollade skafferiet och ser att det finns några burkar tomatsoppa, ja detta fick duga tillsammans med det goda vitlöksbrödet.

  Det fick i alla fall bra betyg av Lasse, han verkligen gillar tomatsoppa på burk, fast den som jag själv gör är nog lite godare.


Kvällen blev som vanligt.


Gjorde mig iordning för duschen ganska tidigt denna kväll och naturligtvis var jag tvungen att ha kameran på i 3 minuter medan jag stod i duschen.

Sen var det bara att krypa upp i soffhörnan och mysa lite fram till klockan var 23.00

Säga godnatt till alla hundar och sedan krypa i säng.

God natt







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 6 maj 07:26

Måndag    Det positiva var att det inte regnar          Lite bättre än gårdagen  är alltid bra. En tur till Hallunda för Lasses beställningar på apoteket.  Tog en tur in på Lidl men hittade inte något som jag behövde. Hade ingen ani...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 3 maj 08:12

Torsdag'   Vädret var det inget större fel på när jag vaknade, men sovit det hade jag knappt gjort denna natt.         När jag vaknar upp och ser denna app så blir jag så besviken.  Så rött som det var denna morgon var det ett tag sedan,...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 29 april 09:07

Måndag   Äntligen de grader man vill se på termometern Natten kändes ganska okej         Men enligt denna tabell så hade den varit sämre än vad jag trodde. Skit samma, min känsla är viktigare än vad det står skrivet. När vi sitter v...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 26 april 07:49

Ja detta skitväder vaknade jag upp till denna morgon. Natten hade känts så där och det är alltid spännande att kolla av mina värden på klockan         Grönt på ANS i alla fall men resten var väl inte vad jag hade hoppats på.. Hade myck...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards