Direktlänk till inlägg 24 oktober 2021

Söndag vecka 42

Av Rehn/Hornesjö - 24 oktober 2021 08:54

 

Såg  väl ganska hyffsat ut och det där med min varning som kom igår är inte så vanlig, fast jag alltid har ont i kroppen så är det inte ofta jag sitter stilla en hel timme utan att röra mig.

Yra verkar inte må riktigt bra idag. Märkte lite av det igår kväll när vi skulle gå och lägga oss, hon hade ingen större lust att gå upp till övervåningen, men som den alltid snälla tjej hon är så gjorde hon som vi sa.  Hon ska löpa nu i oktober och jag har väntat på det ett par veckor, så jag tänkte att det kanske är det som gör henne låg.

När jag klev upp i morse vid strax efter 6 så sa jag till tjejerna att följa med ner men Yra ville inte utan låg hellre kvar och sov.

Till slut kom hon ner och jag släppte ut alla på tomten medan jag fick på mig lite kläder.  Nu ville hon inte gå in i stället utan satt som klistrad vid grinden, så jag släppte in alla hundar utom Yra och tog sedan ett koppel och gick en runda med henne. Hon bajsade och viftade på svansen och såg precis som vanligt ut. Men så fort vi kom in så var hon lika seg igen.  Det gör så ont i mitt mattehjärta när hon inte verkar må bra och jag inte kan få svar på hur hon känner.

Tog ut valpar och hundar och Yra var med de andra precis som vanligt, samtidigt känns det som hon är seg. 


Hon har ingen feber och äter som vanligt.. 

Det var regnigt och grått på förmiddagen så jag lät valparna vara inne i köket istället och leka medan jag städade deras hage.  Hade köpt ett nytt spel till dem och det ställde jag ner, visst var alla intresserade och kände doften av att det fanns något gott under klossarna, men de fattade inte hur de skulle få bort den.


 
 


Firman som kommer till vår gata och byter däcken på bilarna var här i går.  Vi har bara anlitat dem en gång tidigare och förra året hade vi våra däck hos Volvo på däckhotell. 

Lasse passade på att fråga killarna om de hade någon tid över till oss och tur hade vi för det var en som inte kunde.  De plockar från däcken från garaget monterar och ställer tillbaka de andra på plats för 300 kr..  Så nu är detta gjort


Var ute en del på eftermiddagen, men det var inte skönt för vinden var isande kall.. 

 

Yra var med och uppförde sig som vanligt, men det är när vi kommer in som hon verkar så deppig. Lite känns det som om hon har lite vattensvans och så har hon så himla mycket mjölk i sina juver och detta har hon haft sedan Z började dia sina valpar.  När jag ser bilden på henne så tycker jag att hennes vänstra öga ser konstigt ut, något som inte märks när jag kollar henne.


Vi hade tänkt ha koppel träning med valparna, men tiden räckte inte till.  Men vägda blev de på sin 7 veckors dag. 


Det fick bli en enkel middag denna kväll, hade två kabanossen kvar och då fick Lasse göra ett gott mos till dessa.

 

Sen fick det bli en liten efterrätt i ställe och då blev det friterad Camembert med rårörda lingon (precis lika gott som med hjortron)

 

Sen blev det film denna kväll. 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 3 maj 08:12

Torsdag'   Vädret var det inget större fel på när jag vaknade, men sovit det hade jag knappt gjort denna natt.         När jag vaknar upp och ser denna app så blir jag så besviken.  Så rött som det var denna morgon var det ett tag sedan,...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 29 april 09:07

Måndag   Äntligen de grader man vill se på termometern Natten kändes ganska okej         Men enligt denna tabell så hade den varit sämre än vad jag trodde. Skit samma, min känsla är viktigare än vad det står skrivet. När vi sitter v...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 26 april 07:49

Ja detta skitväder vaknade jag upp till denna morgon. Natten hade känts så där och det är alltid spännande att kolla av mina värden på klockan         Grönt på ANS i alla fall men resten var väl inte vad jag hade hoppats på.. Hade myck...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 18 april 09:22

Torsdag   Forstfarande kylig morgon och idag skiner inte ens solen Natten blev så där         Kändes som jag nu var tillbaka på ruta 1 igen. Idag fyller Lasse 81 år och vi ska väl inte fira detta på något speciellt sätt. Fick upp e...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards