Direktlänk till inlägg 27 oktober 2021

Tisdag och onsdag vecka 43

Av Rehn/Hornesjö - 27 oktober 2021 08:20

 

Natten bjöd inte på något speciellt.


En liten snabb utgång för valparna blev det innan vi åkte och handlade.

Hem och såg på Hem till Gården och sedan var det lite plock som jag måste ta hand om.


Bestämde oss för att göra ett nytt försök med att koppelträna valparna.  Men alltid är det något som stör och gör att vi måste börja om, fast det är ju ganska kul när grannarna vill träffa valparna.

Började med Östen och det blev att vi stod och pratade istället för att jobba, men Östen var lycklig och visade verkligen sin härligt sociala sida till grannarna.

Tog in honom och började om med Öbbe i stället. Jag sa att Lasse skulle gå runt med honom och jag filma, men efter honom så tog jag över och tog Ömer först, sedan fortsatte vi med Öjvin, Östen, Ölice och sist Örjan

Vi filmade lite men det är svårt så det fick bara bli en liten snutt på varje.


Är vem denna gång bkrv vi störda av en som kom på gatan och fick se Östen,  så han blev verkligen beundrad denna dag. 


 
 
 
 
  
 


Blev en tur ner till Vårby för att beställa tid till besiktning av vår bil. 

Passade på att besöka Erikshjälpen.. Detta har vi inte gjort under hela pandemi tiden.  Pappa hade berättat att de byggde om förra året, nu fick vi se det och det varv som att gå in på NK, jisses så fint det var.  Vi handlade inget utan bara tittade.. Lasse blev godis sugen och ville in på Lidl och köpa choklad. 

Handlade ingenting själv utan bestämde mig för att ta något som fanns hemma. 


Klockan hade nu hunnit bli över fyra och alla hundarna skulle få sin mat.

Efter detta så tog vi ut samtliga på baksidan.


Sedan in och hitta på mat, samtidigt så insåg jag att snart skulle Glamour börja, så jag stekte mina haloumi biffar själv och resten fick Lasse göra.

   

En fin middag denna dag, bara nudlar med tillbehör, Lasse fisk och jag vegobiffar.


Som vanligt en TV kväll..


Idag är det onsdag 

 

Regn och rusk denna dag.  

Men det hindrar inte oss att vara ute med valparna på tomten. 

Åkte till ÖB för att köpa all rengöringsmedel.. Brukar köpa en 5 liters dunk och det går åt en del här hemma så denna rätt billiga produkt har passat oss.. Men nu hade den utgått ur sortimentet. 

Bara att välja annat. 


Även idag hade jag det mesta hemma till middagen. Det enda som fattades var Bulgur  som jag absolut ville ha idag.

Så en tur in i Hallunda blev det i alla fall, men kom senare på att detta kanske hade funnits på ÖB.


Blev en liten film på eftermiddagens utelek


   Nu var valparna ordentligt skitiga efter denna lite halvregniga dag, men vad gjorde det när de senare på kvällen skulle få sig ett ordentligt bad var.


Middagen hade jag planarat efter det som fanns hemma och det var både aubergine och köttfärs.

   

Så det fick bli fylld aubergine tillsammans med bulgur och tomatsås. Mat i min smak.. 

Efter middagen så fick det bli badning av valparna.  Gjorde som vi gör med våra vuxna när de badar att lägga ut handdukar på golvet och släppa ner dem blöta, Lasse fick sedan ta hand om torkningen. Det var sex glada spralliga valpar som inte hade ett dugg emot att bli badade.


  När torkningen var klar så tog vi bort alla fuktiga handdukar, varmt och skönt var det i köket eftersom vi hade tänt en brasa innan badet.

Sen fick de springa och leka en stund innan jag la in dem i deras hage igen och hoppades på att de skulle somna, men det tog lång tid för de var mycket uppspelta efter denna nyhet.


 

I kväll blev det Wallander i stället för Alla mot Alla.

I morgon blir det utflykt till veterinären.











 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 3 maj 08:12

Torsdag'   Vädret var det inget större fel på när jag vaknade, men sovit det hade jag knappt gjort denna natt.         När jag vaknar upp och ser denna app så blir jag så besviken.  Så rött som det var denna morgon var det ett tag sedan,...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 29 april 09:07

Måndag   Äntligen de grader man vill se på termometern Natten kändes ganska okej         Men enligt denna tabell så hade den varit sämre än vad jag trodde. Skit samma, min känsla är viktigare än vad det står skrivet. När vi sitter v...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 26 april 07:49

Ja detta skitväder vaknade jag upp till denna morgon. Natten hade känts så där och det är alltid spännande att kolla av mina värden på klockan         Grönt på ANS i alla fall men resten var väl inte vad jag hade hoppats på.. Hade myck...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 18 april 09:22

Torsdag   Forstfarande kylig morgon och idag skiner inte ens solen Natten blev så där         Kändes som jag nu var tillbaka på ruta 1 igen. Idag fyller Lasse 81 år och vi ska väl inte fira detta på något speciellt sätt. Fick upp e...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards