Direktlänk till inlägg 30 oktober 2021

Fredag och lördag och söndag vecka 43

Av Rehn/Hornesjö - 30 oktober 2021 18:37

 

Blev som vanligt en massa utetid denna dag.

Lite handla hann vi också med.

Tyvärr spökade min dator så det blev en hel del tid just med att jobba med det tekniska.

Passade på att prova min nya rök och röka lite räkor.. Blev inte så bra som i den gamla i alla fall inte vad färgen sa.

Massor med filmer som sedan inte gick att överföra

Provade i alla fall att ta en längre film på eftermiddagen och dela upp den i två


 
  Vet inte om det gick så bra, ser själv inte resultatet.

 

Räkorna smakade i alla fall som vanligt och jag åt alldeles för många, som vanligt.

Lasse hade varit ut till glassbilen så det blev även en glass till efterrätt.


Avslutade kvällen som vanligt


Så var det lördag och städdag i samfälligheten

 

Så såg natten ut.

Lasse fick gå ut och städa själv, hade varken lust eller tid.  Bara massa tjafs känns det som.

Men eftersom grannen hade retat sig på våra björnbär som en av stänglarna hade letat sig in i staketet så kände jag att jag lika väl kunde gå ut och klippa ner denna, den skulle ju i alla fall klippas en del.

Passade då på att låta valparna vara ute med mig


 
 
 
 
  Det blev även en tur ut på eftermiddagen och vi gick in vid 17 tiden

Nu har några på andra sidan stora vägen börjat smycka sitt hus med ljuskedjor och detta lyste upp så fint nu när det börjar bli mörkt.


Hade gjort en gryta till middag 

var tydligen alldeles för hungrig denna kväll för det tog ett tag innan jag insåg att jag ville ta en bild och då hade jag börjat äta.


Som vanligt var det inget kul på TV. 

Så var sommartiden slut och detta medförde att våra hundar var så hungriga redan klockan 8.

  

Det började tidigare än så med valparna som annars är så duktiga att sova till klockan 6 och sedan leka lite fram till halv 7 och få sin mat klockan 7.  Men idag vaknade de redan 4,53 och trodde naturligtvis att klockan nästan var 6, men jag kollade på monitorn och såg att det var ganska så lugnt i hagen så jag drog täcket över huvudet och försökte somna om. Kollade sedan vid 6 tiden och såg då tre valparna som sov och de andra hörde jag men kunde inte se, trodde att de befann sig i sin bur där de gillar att busa.

Halv 7 gick Lasse ner och ser att tre av valparna är i köket och har jättekul.  Nog för att de har visat framfötterna med det mesta men idag hade de varit mycket påhittiga och fått fram leksakskartongen till grinden, fått upp den och klättrat på kartongen för att komma över kanten och ut.

Nu var vi på gång och valparna fick sin mat, hade inte tänkt att ge de vuxna innan klockan 9 men det gick bara inte, de var helt galna och hungriga när klockan var 8.


Lasse tog sedan ut valparna så att jag fick städa köket och hagen.

Ville ta lite huvudbilder på dessa små smutsiga valpar, men det är inte lätt vill jag lova för de är riktiga vildingar och sitta i famnen för att bli fotograferad är inte det roligaste.

       

          Öjvin                                 Östen                             Ömer                               Östen

 

                                                                       Ölice


Sen blev alla vägda. Örjan Östen och Öjvin väger nästan 2900 gram

Öbbe, Ömer och Ölice ligger på ca 3200 gram

Så en ganska jämn kull är det.


Tog in valparna vid 10.30 och hoppades att de skulle sova fram till deras nästa måltid som är vid 12 tiden. Bra om Öjvin hann äta ordentligt innan han ska flytta.


 

Morris matte och husse kom strax innan 13 och valparna hade då nyligen ätit och även hunnit gjort sina behov.

Z var riktigt i sitt esse och visade både oss och valpen vad som gäller.  Tror att hon fattade att han skulle åka iväg med dem senare.


  Var så kul att Morris var så vaken och glad hela tiden. De hade med sig en liten boll till honom och den tog han direkt i munnen och sprang omkring med.

De ville sedan att han skulle gå till bilen i koppel, men det blev nog lite si och så med detta.


Vi hann med en tur till Hallunda för att handla lite ägg och mjölk

Sen hem och allt kändes rätt galet med denna nya tid för hundarna. Redan klockan 15 var vår vrålhungriga och Zlatan är en som inte ger sig innan han får det han vill ha, så det var bara för mig att tänka om och ge dem mat redan klockan 15,15 något som kommer att märkas i morgon bitti också.


Middagen i kväll med en mustig risotto med kantareller och kött

     

Denna sås gör mig nästan salig. Vet de som måste ha ketchup till det mesta, något som inte jag gillar, men den här mangosåsen är som ett gift för mig.


Men nu tar vi kväll. Ska bara släppa ut valparna vid 21 tiden på köksgolvet och låta dem rasa av sig.











 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 6 maj 07:26

Måndag    Det positiva var att det inte regnar          Lite bättre än gårdagen  är alltid bra. En tur till Hallunda för Lasses beställningar på apoteket.  Tog en tur in på Lidl men hittade inte något som jag behövde. Hade ingen ani...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 3 maj 08:12

Torsdag'   Vädret var det inget större fel på när jag vaknade, men sovit det hade jag knappt gjort denna natt.         När jag vaknar upp och ser denna app så blir jag så besviken.  Så rött som det var denna morgon var det ett tag sedan,...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 29 april 09:07

Måndag   Äntligen de grader man vill se på termometern Natten kändes ganska okej         Men enligt denna tabell så hade den varit sämre än vad jag trodde. Skit samma, min känsla är viktigare än vad det står skrivet. När vi sitter v...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 26 april 07:49

Ja detta skitväder vaknade jag upp till denna morgon. Natten hade känts så där och det är alltid spännande att kolla av mina värden på klockan         Grönt på ANS i alla fall men resten var väl inte vad jag hade hoppats på.. Hade myck...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards