Direktlänk till inlägg 26 september 2020

Lördag

Av Rehn/Hornesjö - 26 september 2020 23:45

I natt har jag sovit dåligt, tycker jag i alla fall men det både åskade och blixtrade så det kanske var detta som störde min sömn


När jag vid 7 tiden steg ur sängen så var det ett riktigt ruskväder, regnet verkligen vräkte ner och fem dyngsura hundar kom in efter sin rastning


Idag hade vi bestämt oss för att fortsätta vår vandring på bilfirmor.

Kravet på bil var att få in två hundburar i bagage luckan.  Den måste vara automatiskt, bensin driven och i rätt prisklass för oss. Jag ville helst inte ha en vit bil.


Började hos Fordonsmäklarna och la fram våra behov.  Sa att ungefär 250 tusen hade vi satt taket på.

Han sa direkt att vill ni ha en sån bil får ni lägga till 100 tusen.. så tycker inte jag att man lägger upp snacket så jag vände och gick.. in på Hedins bil och där stod "vår" bil... Kanske hade den gått lite mer än vi hade tänkt, men under 5000 mil och den var så fin.. men den var såld fick vi reda på när vi hittade en försäljare.  Han beklagade att de glömt sätta upp Såld lappen..  Fortsatte till W W, men de bilar som vi var intresserade av var i helt fel prisklass eller så hade de gått över 10.000 mil.

Fortsatte till Bilia som har jubileum denna vecka.

Där stod den årsmodell 2019, använts som testbil och demonstration på bilfirman,  gått 1000 mil, blå, automat, bensin.. 

 

Vi slog till direkt och fick också ett hyffsat pris på 100.000  för vår inbytesbil.. 

Gick därifrån nöjda och glada.  Nu får vi vänta någon vecka tills skönheten står på vår gata.


När vi kom hem så satte jag en pizzadeg för det var det enda jag kom på att ha till middag och det är alltid välkommet.


   Hundarna var nöjda med att vi bara fanns hemma och vädret på morgonen hade gjort att de slöade rätt mycket denna dag.

Men det var helt okej att sitta ute och ta ett glas vin innan det blev dags för mig att gå in och baka en pizza.


  Pizzan som innehöll skinka, tomater sparris och fetaost var helt okej som middag.


Kvällen fortsatte med TV och det blev sent som vanligt innan filmen som jag såg på var slut.


Så nu återstår bara att stänga av dumburken och försöka få till några sköna timmar i sängen.


I morgon är en ny dag och vi hoppas på bra väder för en Cockerpromenad 

God natt





What do you want to do ?

New mail
 
What do you want to do ?
New mail
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 26 april 07:49

Ja detta skitväder vaknade jag upp till denna morgon. Natten hade känts så där och det är alltid spännande att kolla av mina värden på klockan         Grönt på ANS i alla fall men resten var väl inte vad jag hade hoppats på.. Hade myck...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 18 april 09:22

Torsdag   Forstfarande kylig morgon och idag skiner inte ens solen Natten blev så där         Kändes som jag nu var tillbaka på ruta 1 igen. Idag fyller Lasse 81 år och vi ska väl inte fira detta på något speciellt sätt. Fick upp e...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 15 april 09:31

Måndag   Så var det kallt igen.         Så såg det ut efter denna natt.  Fattar inte varför mitt ANS är på rött, tycker att jag känner mig ganska lugn. Idag var det vägning igen eftersom det var måndag och det där med att äta choklad s...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 12 april 08:35

Torsdag             Lite orolig natt med många uppvakningar och tyvärr inte en grön app som jag vill ha. Det var riktig kallt ute idag igen och jag kände så fort jag satte foten utanför dörren att jag frös. Kände inte att vi direkt m...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards