Direktlänk till inlägg 28 september 2020

Måndag

Av Rehn/Hornesjö - 28 september 2020 10:52

Vaknade vid fem tiden av att Qling ylade, detta är inte vanligt så jag undrar vad som hade väckt honom. Som tur var så slutade han direkt när han hörde oss. 

Skulle i allafall upp tidigt för att hinna med lite innan Lasse skulle vara på vårdcentralen. 

Hade inte tänkt åka med ner denna morgon men eftersom jag var färdig så kändes det bra att komma iväg och handla samtidigt. 

Nu fanns inte allt som skulle handlas på Supergrossen så det blev även en tur till Maxi och även till vår ägg handlare. 

Hem och satte igång att skala potatis för att sedan ställa mig och göra lite kroppkakor. 

Klockan 11 var allt som planerades klart och nu var det äntligen hundarna som skulle få sig en genomgång.. Upptäckte sent i går kväll att även Zlatans öron var fulla med någon tistel liknande växt. 

Hade en hel del att plocka med på tomten, måste tömma båda poolerna bland annat.

Vädret var på topp och när klockan var ca 14  så kände vi oss sugna på något.

Gick in och fixade ihop lite feta stänger.

Vi ansåg att vi hade rätt att unna oss varsitt glas vin.

Naturligtvis var hundarna med oss.

            

Vid fyratiden ville Lasse gå in och vila en timme och jag satte mig under den tiden och tittade på ett avsnitt av Barnmorskan.

Sen var det dags för middag och det fick bli ett par kroppkakor   vi hade i gen lingonsylt så det fick bli vår goda vinbärssylt och smält smör.

Blev en skön kvällspromenad med Yra och hennes två pojkar.. 

Träffade inga andra hundar på promenaden men desto fler människor som hälsade på hundarna.

När vi kom hem så blev det Tv i några timmar.

 

Åberlix var nöjd och belåten och somnade ganska fort efter att ha busat lite.

Blev det så sugen på chips till Alla mot Alla så var tvungen gå ut och fritera en liten potatis

 


Många skratt blev det ikväll när radarparet Cecilia och Janne var med på Alla mot Alla.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 29 april 09:07

Måndag   Äntligen de grader man vill se på termometern Natten kändes ganska okej         Men enligt denna tabell så hade den varit sämre än vad jag trodde. Skit samma, min känsla är viktigare än vad det står skrivet. När vi sitter v...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 26 april 07:49

Ja detta skitväder vaknade jag upp till denna morgon. Natten hade känts så där och det är alltid spännande att kolla av mina värden på klockan         Grönt på ANS i alla fall men resten var väl inte vad jag hade hoppats på.. Hade myck...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 22 april 09:44

Måndag '   Lika kallt även denna dag  Natten kändes bättre än vad den denna morgon visade         Trodde på grönt denna morgon, men det blev orange.  Ja bättre än rött i alla fall. Bara 30 minuters djupsömn denna natt. Tycker att jag ...

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 18 april 09:22

Torsdag   Forstfarande kylig morgon och idag skiner inte ens solen Natten blev så där         Kändes som jag nu var tillbaka på ruta 1 igen. Idag fyller Lasse 81 år och vi ska väl inte fira detta på något speciellt sätt. Fick upp e...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 15 april 09:31

Måndag   Så var det kallt igen.         Så såg det ut efter denna natt.  Fattar inte varför mitt ANS är på rött, tycker att jag känner mig ganska lugn. Idag var det vägning igen eftersom det var måndag och det där med att äta choklad s...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards