Alla inlägg under september 2020

Av Rehn/Hornesjö - 2 september 2020 07:38

Tisdagen var helt underbar, kändes som sommaren var tillbaka efter måndagens iskalla väder.

Försökte jobba med Z, men det har verkligen gått troll i detta. Hon är på rött hela tiden och det innebär att det känns ganska meningslöst att försöka.

Vi leker, gosar och har mysigt ända tills jag ställer krav, då blir hon helt blockerad och visar rädsla för mig.

Kände mig så ledsen efter vår kvällspromenad och var helt slut i hela kroppen.

Middagen fick bli en korv stroganoff  som tryckkokaren fick fixa

 

Till detta blev det bara kokt blomkål.

Kvällen avslutades med Alla mot Alla.


Natten blev konstig. Jag och hundarna fick sova själva  i vår säng eftersom Lasse måste tänka på att sova så sterilt som möjligt (det är ju svårt i ett hem med hundar) så fick han ta ett annat rum.

Men fast sängen nu var tom på Lasses sida så var hundarna ändå tvungna att ligga just vid min och flytta på sig fast jag verkligen försöker mota bort dem, det går inte för de gör sig så tunga.

Lasse som måste vara fastande från kl 24 fick ingen frukost utan jag satt själv vid matbordet i morse.

  .

Lasse skulle bli hämtad av Per vid 9 tiden.

Sen blev det en lång dag för mig.

 

Något måste jag göra förutom virkning


så det blev trimning av både Yra och Qling.

Hade kontakt med Lasse fram till 12 då han hade fått ett litet bås med skön stol och de operationskläder han skulle sätta på sig.

Sen hände det inte mycket.

Dagen gick och inget hördes från Lasse,, 

När klockan var fyra så klättrande jag nästan på väggarna..  så då kunde jag inte hålla mig längre utan ringde KS för att höra hur det stod till med Lasse.. men det hade inte kommit någon annan uppdatering annat än att han var ju klar.

Klockan 16,30 hörde Lasse av  sig och sa att allt var okej.

Då kom min hunger och jag plockade fram en låda ur frysen

 

Var tvungen att även ta mig ett glas vin.

När då äntligen Lasse kom hem så var han mest törstig, men en enkel omelett fick han iallafall i sig.

Allt är inte över på länge och det är flera besök inbokade de närmaste dagarna.

  Man får väl vara glad att han blir undersökt, men jobbigt är det.

Blev som vanligt att kvällen avslutades med Alla mot Alla för mig.

Lasse fortsatte med kommisarie Gently som avslutades tråkigt.









Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards