Alla inlägg den 6 december 2019

Av Rehn/Hornesjö - 6 december 2019 07:20

 

Även denna natt blev lite kort beroende på Frost som inte var slut förrän nästan halv 1


Var verkligen skittrött när jag klockan 7 steg ur sängen och  bänkade mig framför TV:n för att se Adventskalendern

Lasse ville ha risgrynsgröt idag istället för sin havregrynsgröt.

Bestämde mig för att även jag skulle byta ut min tunna knäckebrödsmacka mot lite gröt

 

Detta gjorde att jag även bytte ut mitt kaloriintag från 165 kalorier till 365 kalorier och detta kändes inte alls bra.

Inte var det speciellt gott heller, får nog fortsätta med min enkla frukost och må bra.


Vi har nu i 40 dagar valt att öppna en Sverigelott varje dag, har nog aldrig varit med om så lite vinst, inte för att Triss brukar ge oss så mycket heller med det brukar i alla fall ge mellan 250-350 kr tillbaka på de 600 kr vi lägger ut på dessa 20 lotter.  Det blev mindre tillbaka på 40 stycken Sverigelotter, så vi återgick till Triss och idag var det dag nummer 2 att öppna en lott och den gav i alla fall en vinst   på 150 kr.  Men vem vet, kanske de återstående 18 stycken inte kommer att ge något alls.

Lasse tog även idag ut Zlatan i trimmet för lite tovutredning

 

De andra tycker att det är rätt skönt när de får vara ifred från Zlatan och då passar det bra att vila.


Hade budat på en plastmatta i köket på Tradera och vann budet, idag hade den kommit till Hallunda Tobak så det var klart jag var nyfiken och ville hämta den så fort som möjligt.

Passade då på att gå in på HM för att kolla efter några tights och det fanns en hel del men bara i storlek 34 och 36, så det blev inga.

Var sedan bara in på Supergrossen för lite mjölk och ägg.

Skulle ha en påse sallad också men alla som fanns var bäst före den 3:e och det köper jag inte, fast det är sallad.

Hem och tog en öl och ett par hårda mackor med julskinka.

Sen tog Lasse och jag med oss våra Z:an ner till tennis plan för lite träning.

Z och jag jobbade linförighet och hon var jätte duktig.

Lasse jobbade med ligg och stanna kvar och det var ganska okej.

När vi sedan kom hem så var jag ute och lekte lite med hundarna på tomten i nästan en timme.

När vi kom in så bestämde jag mig för att bada Z och Zlatan.

Tog först Z och sedan Zlatan och när jag skulle duscha honom så vinklade jag duschmunstycket mot mig själv och blev  helt genomblöt.

Skulle torka de kläder jag hade på mig och lägger in dem i torktumlaren och när jag ska stänga luckan så hör jag hur det rasslar till och själva låset försvinner in i maskinen, precis som det hände innan sommaren och vi gick vänta ett par månader på reservdelen.

Så nu blir det att hänga tvätt ett tag.

Men hundarna   blev i alla fall rena och luktar nu gott.

Sen blev det även idag middag



Varför ska alltid det man skriver ändras. Klart det ska vara Bea och inte bra


Helt okej middag i min smak.

Ikväll var det dags för final i Mello och då fick det bli en rom och cola

 och lite popcorn.

Så vann min favorit

God natt

  










Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards