Alla inlägg den 25 december 2019

Av Rehn/Hornesjö - 25 december 2019 09:14


Två dagar har gått utan att jag har uppdaterat en enda rad.

Tiden har liksom inte funnits, fast vi inte skulle ha någon direkt julafton i år utan bara ta hit pappa och Per på lite mat så tar det tid att laga och fixa och det blev nästan två hela dagar i köket.  På måndagen hann jag i alla fall ute en sväng när vi skulle handla, men igår var jag inte utanför dörren.

   


Det som var lite kul denna julafton var att jag hade lagat lite alternativa rätter till mig som fick efterlikna både sill, lax och Jansson.  Kändes nästan som om jag åt samma mat som de andra.  Både Per och pappa var mycket imponerade av att både sillen och laxen smakade som den de själva åt.


Detta har naturligtvis varit tråkiga dagar för hundarna, för att sysselsätta dem har jag inte gjort och det har inneburit att Zlatan har bitit sönder en hel del med saker och inte kan man bli arg på honom när man vet att det egentligen inte är hans fel utan vår ouppmärksamhet.


I morgon Annandags jul ska vi bli lite flera, blir ca 20 personer och då tänker jag inte laga någon varm mat utan det får bara bli lite plock, det är ju mest för att vi alla ska hinna träffas.

 


I morse blev det att sitta högt i köket och äta vår frukost, den blev lite annorlunda med gröt och äggrester.

Klart att hundarna måste få vara med och äta det som fanns kvar när vi själva var färdiga.



Får försöka uppdatera efter morgondagen för idag har jag lite annat på agendan.

Måste även hinna med våra hundar.

Ia





 
What do you want to do ?
New mail
 
What do you want to do ?
New mail

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards