Alla inlägg den 21 december 2019

Av Rehn/Hornesjö - 21 december 2019 08:54

Lördag och fortfarande värme grader.

 


Sömnen blev mycket bättre än vad jag trodde när jag vaknade strax före fem denna morgon. Men det gick i alla fall att slumra till ytterligare en timme.

Idag fick Zlatan bjuda sin mamma och kompisar på ben som han fick av morfar igår som födelsedagspresent. Så alla hundarna var glada och nöjda.

För precis 1 år sedan fick Yra en stor bukett rosor   av sin fästman Messi.

Idag kom Zlatans farmor igen för att lämna en n present till sitt barnbarn från hans pappa Messi. Det var ett jättefint halsband   som Tassan hade beställt från Tyskland.  Lite stort ännu, men det gör inget för Zlatan är inte den som kryper ur sitt halsband.

 

Vi kom inte iväg så tidigt som vi brukar göra när vi ska handla för vi var tvungen att vänta in leveransen av vår Teliabox, så innan fick Lasse lite gjort i köket för jag ville ha fram en låda under alla skåp för att ta fram en gammal mandolin som jag säkert inte har använt på 20 år, men nu ville jag använda denna till mina morötter. 

 

Sen gick turen till Citygross och eftersom klockan hade hunnit bli nästan 14 så var vi inte precis ensamma. Det som inte fanns där var vi tvingade att åka till Hallunda för att köpa och inte var det färre människor där.

 

Känner mer och mer att jag klarar inte dessa folksamlingar som gör att jag måste stanna upp hela tiden. Men vi fick i alla fall gjort det som skulle göras.

Jag hade gravat morötter som jag idag hade lagt upp på ett fat och det såg ganska fina ut   och även ganska likt gravad lax.  

Ikväll skulle vi i alla fall smaka ordentligt på denna fusklax och fusksillen som jag hade gjort, det fick även bli lite räkor och vitt vin till detta   

Lasse satte betyg på maten denna kväll och gav sillen en 10:a och laxen en 8:a, det han gillade minst var de urvattnade och snabbt tinade räkorna, men dessa satte jag i mig i alla fall.


Kvällen fortsatte med lite slötittande framför TV:n. Hade tänkt att installera den nya boxen men så långt kom vi aldrig utan detta får nog bli under morgondagen..


I morgon blir det en inventering av mitt kök för att se vad som jag har glömt att handla inför julen.

God natt

Ia





 
What do you want to do ?
New mail

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards