Alla inlägg den 30 december 2019

Av Rehn/Hornesjö - 30 december 2019 07:45

 

 Idag steg jag upp vid halv sex. Natten kändes okej 

Kollade på appen och såg att det redan denna tidiga morgon var 8 grader varmt.

Tänkte att hundarna kunde få sova lite till då jag höll mig i badrummet.

Klockan 5,52 så brakade det loss med smällar som ekade i hela Slagsta och naturligtvis hörde jag hur Qling var igång. För att förekomma de andra hundarna så blev det jag som klev ner för trappan först och Zlatan blev som vanligt överlycklig av att se mig..Väntade tills jag var säker på att smällarna hade upphört innan jag öppnade dörren och klev ut i bara morgonrock och tofflor i den nästan ljumma morgon.

Gick ganska länge omkring på tomten och njöt av att det inte var snö och kallt.

Slängde till hundarna varsitt ben innan jag började med frukosten. Yra var på hugget och vaktade sitt ben så stackars Qling fgrick sig en slänga. Är säkert löp på gång, för så här brukar hon aldrig göra. Skickade in henne med sitt ben i vardagsrummet, efter ett tag hör jag något prassla och upptäckter att hon har hittat en halvfull grill chips påse och nu var den tom..

Hon var nog ganska nöjd med att ha fått en egen plats för r denna morgon


Fick för mig att skura min spis, det har ju blivit mycket lagat i denna under julen och nu ville jag ha den snygg igen. När detta var klart så skulle jag dra ut en låda och såg att det hade blivit smulor i den så jag fick då för mig att alla lådorna måste tömmas och både dammsugas och klart att jag hittade massor som jag kunde kasta.

Undrar ibland varför jag köper nytt utan att kasta det gamla.  

Men det var skönt att rensa.


Det blev en tur till Hallunda för att byta vårt Lotto och mitt Stryktips och sedan en tur upp till Hornbach för jag ville kolla efter två nya matskålar till Olga och Yra, för de äter så fort ur sina skålar och jag vill inte ta bort de som de andra hundarna har, för det gillar att äta långsamt ur sina hetsätarskålar.

Köpte två olika en med bara några knoppar i och en som även ska vara bra för tänderna och den tänkte jag att Yra ska får börja med, är den bra så blir det sådana till alla.

 


När vi kom hem så tog vi med oss hundarna på en promenad. Det smällde rätt bra från raketer och fyrverkerier, ingen av hundarna brydde sig utan var precis som vanligt. Men jag kände lite oro för Qling för han ville inte ta emot något godis utan tittade bara bort så fort handen kom till hans mun. Han är ju rätt påverkad när det smäller om vi här inne eller på tomten, det var ju på tomten han blev skrämd för ett antal år sedan då några ungdomar kastade in en tjutande smällare mot honom  och även så hade ett par grannar fått för sig att rigga upp ett kraftfullt fyrverkeri precis utanför vårt hus mitt i sommaren för att deras barn tog studenten.

När vi kom hem så är hundarna vana att sätta sig ner och vänta medan jag tar av dem koppel och så får de varsin godis.  Nu fick vi oss ett full i skratt för när Qling skulle ta sin godis så visade det sig att han hade en boll i munnen som han hade haft under hela promenaden. Så inte var han påverkad av smällarna utan han hade bara ingen lust att släppa sin boll.

Trötta var de när vi kom hem och efter att ha druckit vatten så föll de allt ihop på köksgolvet.

 

Kunde inte låta bli att ta en liten film på dem och då kände de av detta och rörde sig lite, men trötta var de.

Vi själva hade nu varit igång sedan 7-tiden så nu när klockan hade hunnit blir halv 3, var det dags att få sätta sig ner och kanske ta något att äta.

Det fick bli ett par kex med färskost och ett glas vin.

Middagen i dag blev en helt vanlig måndagsrätt

Är det någon som säger att det är något fel på bruna bönor och falukorv, då kan jag bara säga att de har helt fel.

Kvällen fortsatte framför TVn och just nu är det film som jag kollar på, så nu stänger jag mobilen och återkommer imorgon.

Ia 











 
What do you want to do ?
New mail

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards