Alla inlägg den 15 december 2019

Av Rehn/Hornesjö - 15 december 2019 07:40

 

Satt nog inte bara stilla i soffan som det kändes igår, för det märktes på mina steg, så jag kände mig riktigt nöjd när jag såg både stegen och sovtimmarna på appen.

Bestämde    mig för att gå och lägga mig direkt efter att Morden i Midsomer var slut och somnade hade jag gjort direkt.


Hade något att se fram emot denna dag då det är    tredje advent.

 

Denna väggprydnad har Lasse ärvt efter bohaget från Vedbyskog. Det får sin plats på julen, fast jag gillar den inte. Tycker att den är så dyster.. Troligen är den köpt i Amerika där Lasses farmor och farfar bodde som unga.


Gjorde samma procedur som jag gjort hela veckan

   ställde mig på bandet med SVT play och adventskalendern vid sidan. Hade hoppats på att slå rekord i både hastighet och km, men men det sket sig.

Ibland är det kul att få ta på mig något annat än hundkläder

 

Till och med hundarna blev nog lite fundersamma när jag kom ner för trappan finklädd i mammas kjol och blus.

Är så glad att kunna ha mammas fina kläder och det känns nästan som om hon är med på kalasen.


Dagen fortsatte med att vi skulle iväg till Pia och Thomas.  Skulle först hämta Per  och sedan pappa för att slippa ha så många bilar med oss denna dag.

 

Pia hade ordnat en massa gott till oss och även katten var med och mötte oss i dörren och även hon var klädd i sin mormors fina klänning denna dag.

 

Dagen till ära var han klädd som en liten tomte

Snart kom även Patricia, Adnan och Dino och klart att mormor måste släppa allt för att ta emot det senaste barnbarnet.  

   

Luffy gillade inte riktigt sin tomtedräkt, men var som vanligt ändå med och ville kolla vad som hände

 


Dino hoppade över allt gott fikabröd och tog i stället en macka med skinka.

Vi fick dra varsitt kort och så blev vi indelade 2 och 2 i sex lag för att renovera varsitt pepparkakshus.


Vi fick en viss tid på oss och sedan skulle dessa läggas ut på FB och Instagram för bedömning.

       

Nummer 6 fick de flesta rösterna på FB och nummer 1 de flesta på Instagram.

Men den största vinnaren blev till slut nummer 6 som hade skapats av Adnan och Patricia.



Jätte kul hade vi



 

 

Fin bild på Dino och lillasyster Medina.

 

Yngst och äldst denna dag. Medina  6,5 vecka och pappa/morfar/gammelmorfar/gammelgammelmorfar 93 år.

På hemvägen passande jag på att behandla aubergine och ättika.

Hade även planerar att göra Lurfisk med fläsk till middag .  Men orkade inte stå vid spisen utan tog istället fram lite mat som fanns i frysen

Kroppkakor är aldrig fel..


Kvällen fortsatte framför TVn.

I morgon är det vardag igen.

Ia 



    

 
What do you want to do ?
New mail
 
What do you want to do ?
New mail

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards