Alla inlägg den 29 december 2019

Av Rehn/Hornesjö - 29 december 2019 07:16

 

Inatt sov jag och hade en massa drömmar igen om just Borgskolan. Det är så knasiga drömmar jag har och egentligen känner jag inte igen mig i lokalerna, men vet ändå att jag är där.

Fick i alla fall sova fram till halv sju och det var toppen.


Bestämde oss för att åka iväg tidigt till Citygross för att slippa trängas med mycket folk. Men idag verkade det som om flera än vi hade haft samma tanke.

Tog även en tur till Jula för att kolla om det fanns något av intresse att köpa för julklappspengarna vi fått av pappa. Ganska intressant kändes en slökokare med en massa finesser, sånt som inte finns på den vi redan har. Men den fungerar bra utan tidtagning och ångtillsats så jag valde att avstå 

När vi kom hem så blev det skinksmörgåsar

till lunch. Sen satt vi fast framför TV:n för att kolla på skidor.

Fortsatte att kolla på Tv och Drömkåken, den har vi sett flera gånger, men en ganska kul film att fördriva tiden med.

  Passade på att inventera mina matförråd och även skura ur kylen.

Fast jag gör det ganska ofta så finner jag i alla fall sånt som bara är att kasta för datumet har gått ut.

Något som jag funderar på är datumstämpeln på potatis. När jag var liten så vet jag att farmor och farfar hade potatis året runt. När hösten kom fylldes matkällaren med årets skörd, sedan sattes ny potatis av de som var kvar.  

Men nu måste man nästan förbruka potatisen innan den korta förbrukningsperioden, annars nästan möglar den eller torkar ihop.. 

Nej, nu till middagen som idag fick bli kycklingfilé.

med ris och wokade grönsaker.

Riktigt otäck var vädret och det kändes inte som om jag ville ta en promenad i mörkret utan hundarna fick nöja sig med tomten.


En hel del att se på gällande TV:n från klockan 20.00 och nu är hon 23.05 och jag har precis avslutat TV kvällen med Morden i Midsummer.


I morgon lovar de 8 grader varmt och riktigt så ska det väl inte vara dagen före Nyår, men det har hänt förut och värme är ju bra för kroppen.

Nej nu ska jag stänga av datorn och göra kväll

Ia



 
 

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards