Alla inlägg den 8 december 2019

Av Rehn/Hornesjö - 8 december 2019 08:04

Andra advent

Perfekt natt blev det.

Som alltid var det utdelning av ben till våra hundar och idag blev det lite olika. Det största la Z beslag på och det räckte även längst och blev kvar på golvet.


Sen blev det mat för dem alla och en snabb kissrunda.

Den första som hittade benet som fanns kvar var Olga, men titta bort fungerar inte för då var genast Zlatan framme och snodde benet


Tog det lungt på förmiddagen, Lasse började röja lite under trappan och hittade en påse med massa bilder och brev från hans farmor och farfar på Öland och även en massa från deras tid i Amerika.

Det var svårt att slita sig från denna påse, men behövde åka en tur till centrum

Hem och nu var klockan redan 13,30 och något skulle vi stoppa i magen.

Vi brukar bara ta en macka normalt, men eftersom det fanns kvar både piccata ochris så passade detta utmärkt som lunch.  

Hade planerat att vi skulle besöka vår son idag, men nu är det ju Vinterstudion som hägrar för Lasse, så vi får ta det en annan dag.

Vädret var i dag under all kritik och jag kände inte ett dugg för att jobba med hundarna, fast jag hade bestämt det redan på morgonen.

Det blev bara en tur ut på tomten för mig denna dag med hundarna.

Enkel middag blev det

 


Julkorv och mos med julöl var ganska okej.

Det fick även bli en liten efterrätt senare på kvällen   inte var dag jag äter sånt här.  Kan berätta att det är en risalamalta med apelsin grädde och karameliserat socker. Både för sött och fett för mig och det fick jag lida av resten av kvällen.

Även denna kväll blev avslutad med Morden i Midsomer, den nyare som är bättre på något vis, men samtidigt föredrar jag den äldre.

Klockan hann som vanligt passera midnatt innan jag var klar och kunde krypa ner i sängen och säga godnatt.

Imorgon är det ny vecka igen och julen närmar sig.

Ia





  


Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards