Alla inlägg den 11 december 2019

Av Rehn/Hornesjö - 11 december 2019 08:11

Blev precis som mina farhågor. 

Det regnade på morgonen

 

Ett riktigt jäkla skitväder och den vita fina snön som fanns på tomten var borta.

 

Bara att stiga upp och försöka vara positiv,  finns ju värre saker än att oja dig för vädret.

Idag var hundarna hungriga redan klockan halv nio så det var lika bra att låta de få som   de ville.

Blev ett annat färskfoder idag efter det frysta var slut på ÖB häromdagen och jag istället tog deras färska foder, alla åt med god aptit.

Sen var det tid för mig själv och mitt löpband.

 

Men man får vara glad för det lilla och redan 2882 steg hade det blivit fast jag inte varit utanför dörren.

Fick för mig att tvätta vår tjocka bäddmadrass eftersom vi har hundar i sängen blir det både hår och smuts och varje gång jag tagit av madrasskyddet så har jag tänkt att det kanske skulle vara bra att även tvätta madrassens klädsel.. men man undrar hur de som formger madrasser tänker.

Allt började bra, bara att dra ner dragkedjor runt den stora madrassen och ta ur innanmätet.. haha, eller vad ska man säga. Tyget var fastsytt med 24 stycken små knappar. Ursäkta mitt språk, men varför i helvete sätter man in dragkedja på en sak som inte går att ta bort.

Bara att sätta mig ihop igen och inse att den går inte att tvätta.



Planen att åka ner till klubben och jobba med hundarna kändes inte ett dugg lockande i detta slaskväder, så medan Lasse tog ut Qlings i trimmet så passade jag på att stänga ut Z och mig i hallen för klicker träning med att hon ska förflytta dig gummiring från en  låda till en pinne.

 

Från att hon överhuvudtaget inte har velat ta ringen i mun, så har vi sedan i går när vi började med trixet lärt sig att hämta ringen i lådan och lägga den brevid pinnen.. Det är så roligt att se henne försöka lura ut vad jag menar.  Vill inte trötta ut henne så nu tar vi en paus tills i eftermiddag då det får bli en repetition av de hon lärt sig på morgonen.

Fick för mig att göra en köttfärsås i slökokaren  så jag fyllde den med 3 hg köttfärs,  en riven morot, en mindre riven rödlök, en buljongtärning, 1 dl grädde, salt och peppar. Sen  stå fick den  jobba på svag värme tills i eftermiddag.

Det enda vi behövde handla var ägg och eftersom jag sett på ICA:s reklamfilm att de ägg vi köper normalt bara kostade 29.90 i stället för som vi annars betalar 41,50 för så tog vi en tur till Maxi, mest för äggen, men lite annat också när vi ändå var där.

Men inte fanns de, nej det är på Ica, inte på ICA Maxi.. För mig är Ica alltid Ica, men så är det tydligen inte.

Det fick då bli en tur till Hallunda och äggen där i stället.

Tog en tur in på loppis och hittade en Buddha med värmeljus till min samling

 Var tvungen att tända ljusen och se hur det såg ut.  Ganska fint och nästan så jag skulle vilja konvertera till buddist, tror mycket på den religionen.

Tyvärr hann vi aldrig ner till tennisplan på eftermiddagen som jag hade önskat. 

Vid 17 tiden var det dags att börja med maten och det skulle bli kul att smaka på köttfärssåsen som hade fått långkok i slökokaren.

 

Jätte gott och mustigt blev det tillsammans med  färsk pasta.


Tror inte att det blir så mycket mer att skriva om denna dag.

Ia










Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards