Alla inlägg den 19 december 2019

Av Rehn/Hornesjö - 19 december 2019 08:05

 

Så var det en ny dag igen.

Lite kallare och fast jag inte är så mycket för kyla så är det i alla fall bättre med torra gator och lite renare hundar.

Idag fanns det både ben, grisöron och kyckling lindade tuggpinnar, så det blev att välja och jag valde det minsta, alltså tuggpinnar.

 

Var lite i valet och kvalet om jag skulle ställa mig på bandet denna morgon. Har varit så stum i mina ben nästan hela veckan som har gått och vet inte om det kanske har med bandet att göra.. Men på något vis blir detta som ett begär och jag måste i alla fall försöka.

Men det var tungt idag och jag fick dra ner motstånd ordentligt mellan varven.

Innan jag gjorde så mycket mer så ställde jag mig vid spisen och gräddade raggmunk till kvällens middag..  

Vi har känt oss ganska irriterande på att inte ha de kanaler vi mest ser på.nu under deras konstiga avtal som drabbar oss. Vi har bara Com hem via samfälligheten, så det har inte varit mycket att se. Så idag när Lasse fick ett erbjudande om att lägga på TV:n på vårt bredband + boxen för bara 99 Kr i 12 månader så slog vi till och detta ska fungera från den 23 december.

Sen blev det en tur till Hallunda för jag måste ha lite bacon till att raggmunken 

Medan vi var i bilen så kollade jag vad hundarna gjorde hemma och alla utom Zlatan sov på hallgolvet. Frågade Lasse var han hade ställt sina kängor för jag såg hur roligt Zlatan hade med dessa. 

 

Tur att det finns bevis. Annars hade vi nog trott att det var Qling som var den skyldige.


Tog sedan en träningsrunda med Z. Idag var det först och främst min tabbe som skulle justeras.. Det gick bra att få henne sitta vid sättande under gång, men lite svårt att få henne att inte snurra runt när jag gick runt henne, men det blev bättre och bättre. 

Sen var det aporten som vi skulle jobba med och där kom vi ganska långt, men det är ändå mycket kvar att lära in. 

Sen var det fjärr dirigering och det var första gången vi provade så det där att stanna kvar och lägga sig var inte lätt för det vill hon göra nära mig. . 

Men vi hade kul och det var huvudsaken.

Hem och nu var Lasse sugen på något och stekte varsitt ägg och la på en knäckebrödsmacka

Härom dagen när vi var till Dollarstore så ville Lasse ha   Delicato choklad bollar och eftersom det inte är något för mig så hittade jag något annat i min smak..   baconsnacks.

Nu var det dags att smaka på dessa oh jisses så gott det var. Tog en näve och la på bordet, det försvann nästa direkt så jag stoppade handen i påsen igen för ytterligare en nästan större näve med dessa chips.

Tänk att jag aldrig lär mig.. nu mår jag ju bara illa innan maten.

Middagen fick vänta länge ikväll för vi måste först smälta   vårt onödiga mellanmål.

Nu är klockan strax efter 22 och jag säger god natt 

Ia















Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards