Alla inlägg den 14 december 2019

Av Rehn/Hornesjö - 14 december 2019 07:04

 

Så var det åter en mörk, blöt och vädertråkig dag.

Vet att det inte är någon idé att klaga på vädret, men på något vis känns allt lättare när jag har sagt vad jag tycker.

Efter utfodring av oss alla så blev det åter en dag på löpbandet.

  Regnet smattrande mot fönstret och det är ganska rogivande när man vet att man inte behöver gå ut.

Med Marie Fredriksson i öronsnäckan blev det en ganska skön promenad på bandet, tyvärr orkade jag inte komma upp i någon högre hastighet.

Idag blev det att åka till Dollarstore för att handla hundmat.. Provade med en säck för ca 2 veckor sedan och detta foder gick hem hos alla våra hundar.. Billigt är det också och mår hundarna bra så är allt okej oavsett priset på varan.

Sen en tur till Eriksberg för att hinna in på Systembolaget för en flaska Årets Glögg som vi ska ha med oss till Pia i morgon när vi ska dit på adventsfika.

Passade på att gå in på Maxi för att köpa margarin. Jisses så dyrt det har blivit med margarin, 159 Kr visade kvittot vid utcheckning.  Kanske fanns det lite mer än margarin i varukorgen.

Jag hade planerat på att vi skulle besöka julmarknad på Lyran idag, men fick som vanligt vika mig för Vinterstudion.

  skulle jag inte få som jag ville så skulle jag iallafall få njuta lite framför TVn.

Skäms över att säga att jag inte gjort ett enda dugg med hundarna idag.

Egentligen var det så mycket jag ville idag. Både julbasar och en sväng till mässan för att njuta utan hundar.  Men tyvärr så blev det inte som jag ville idag.

Förberedelser för morgondagens veganska

julbord blev inte heller gjort för jag hade glömt att köpa aubergine till sillinläggning.

Nu är det säkert många som tänker "vilket skitsnack"  "Ia älskar ju kött".

Så sant och jag älskar även  fisk som jag inte kan äta på grund av allergi.

Så det här med vegokost har börjat intressera mig och jag känner att jag i alla fall måste få prova.

Men idag fick det bli kött som jag gillar.

 


Tanken var att göra plankstek på de fina lövbiffarna jag hade tagit ur frysen i morse. Men så blev jag så sugen på rostad potatis, så jag fick tänka om.

Men en helt okej middag blev det.

Lasse hade lite saffranskaka med grädde att ta till efterrätt.

Just nu är det Morden i Midsomer och mer kommer det inte att hända idag.

Så nu säger jag

På återseende imorgon

Ia









Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards