Alla inlägg den 20 december 2019

Av Rehn/Hornesjö - 20 december 2019 07:04

Så är vi här igen.

 

Detta såg helt okej ut. Men dessa värmegrader skulle jag gärna byta ut mot minus och snö.

Tyvärr infann sig inte min energi för bandet denna morgon och det visade sig snabbt när jag började min promenad

 

Hastigheten kom bara till nivå 2 och så lågt har jag aldrig ens börjat på tidigare.

Orkade bara drygt 13 minuter och sen sa kroppen stopp.

Ville fortsätta och visa min envishet, men insåg att det var lika bra att lyssna på kroppen.

Blev en snabb tur till centrum för att handla lite dill, det var allt vad som fattades hemma idag

En tur in på loppiset för att se om det fanns några ytterkrukor i metall till grindstolparna, för de som fanns var i porslin och hade helt plötsligt spruckit, hittade 2 stycken för 40 kr.


När vi kom hem var klockan bara strax före 11 så vi tog med oss Yra på promenad och lite övning i lydnad. Det över 1 år sedan vi gjorde ett pass, men det mesta satt fortfarande i och det enda som riktigt misslyckades denna dag var fjärrdirigering som hon la sig på istället för att sitta.

Lasse fick filma de som vi gjorde.

Fria följet gick ganska bra, kanske lite luktande i marken från början


Inkallningen gick toppen

'

Sitt under marsch gick väl ganska hyffsat'

Apport är det roligaste som finns tycker Yra.

Sedan tog vi en promenad och hon släppte inte apporten en enda gång.

 Kan nog påstå att Yra är riktigt rolig att jobba med i alla fall på hemmaplan. Om det blir någon tävlingsträning på klubben i januari så ska jag nog anmäla oss för vad hon måste lära sig är att det en kul fast det är andra som kommenderar.
 
Hem och åt en liten lunch på de rårakor som var kvar sedan igår.
 ve
Vet i sjutton var dagen tog vägen.
Hade i alla fall köpt ett par fina svenska svinkotletter med ben, precis sådana som jag ville ha
 
 
Gjorde bara en enkel potatis gratäng till dessa kotletter och lite kantareller, någon sallad fanns det inte.
Kvällen fortsatte framför Tv:n och Lasse fick ett SMS att PostNord kommer med den nya boxern i morgon mellan 11-15, så det är bara att stanna hemma.
Nu är klockan kvart över 10 och jag avslutar min blogg för i afton
Ia
New mail

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards