Alla inlägg den 7 december 2019

Av Rehn/Hornesjö - 7 december 2019 09:34

Lördag och ännu mer trimning

  

Igår eftermiddag så badade jag både Z och Zlatan, torkade och borstade ut deras pälsar och kände att trimning kan vi ta i morgon.

Men det var svårare än vi hade tänkt oss för både Z och Zlatan hade bitit och rivit i sina ljumskar och vad Zlatan hade gjort runt sina kulor, vet i sjutton för det  var som om han hade minst fyra kulor, så tovig var han.

Visste inte vad vi skulle göra med Zlatan och all hans päls som bara hade tovor

Har  i alla fall lyckats få bort en hel del tovor genom rakning under magen och i armhålor och sedan massa urklippning med effilering.

Z var det lite lättare med men även hon fick jag raka vägen under armhålor och ljumskar.

Tyvärr så kändes det inte rätt när jag påbörjade tvättning med ett nytt schampo och balsam för även mina händer klarade inte detta utan jag torkade ut och fick klåda.

Att jag själv blir allergisk är inte konstigt, men huvudsaken är att inte hundarna blir det.

Tog sedan en paus och åkte upp till Peter

  för att få kolla om det elektriska ljuset i lyktan fortfarande lyste och sedan även sätta upp de nya små tomtarna som vi köpte till Peters födelsedag.

Sedan hem för att ta en macka framför TV:n och Vinterstudion.

Hade velat gå ut och jobba hund, men de timmar som det tog på trimbordet på förmiddagen hade gjort min kropp ganska stel.

Så det blev en ganska lugn och trist dag.

Middagen valde Lasse idag.

 

Hade tagit fram en halv fläskfilé från frysen på morgonen och då blev det ett lätt val.


Bra Tv hela kvällen, bara älskar Magnus Uggla, som avslutades långt efter midnatt med Morden i Midsummer.

I morgon är det andra advent.

God natt

Ia






Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards