Alla inlägg den 12 december 2019

Av Rehn/Hornesjö - 12 december 2019 08:10

Tur att jag i alla fall somnade tidigt, för så mycket sömn blev det inte sedan.

Den här natten var det mycket tankar som snurrade runt i skallen.

Även denna dag var mörk och blöt när jag steg upp.

Kollade som alltid på adventskalendern innan frukost som Lasse gjorde.

Lasse tog även idag ut Zlatan till trimbordet för att försöka få tassarna klippta, men det är inte lätt, han gömmer dem under sig så att Lasse inte kommer åt, men annars går det i alla fall bättre och bättre med tovutredning.

Själv tog jag egentid på löpbandet som idag fick gå i promenad takt hela tiden.

Normalt brukar jag intervalljobba och då blir jag ganska slut redan efter åtta minuter.

Men idag klockan klarade jag i alla fall att närma mig de 20 minuter jag har bestämt mig för att uppnå innan veckan är slut.

 

  Såg riktigt bra ut när orken tröt.

Tog en tur till Lidl i Vårby för att handla lite.

Idag hade de färdigkokt skinka för 39,50 och även i lite mindre bitar. Vi hittade en på 2,460 gram och det var ju toppen.  Reagerade när jag hade betalat mina varor och ser att jag fått betala 59.90 kilot... Jo det är riktigt sa kassörskan, men jag var envis och köerna växte på. Flera i kön la sig i och sa att även de visste att skinkorna som låg där vi hade tagit vår kostade 39,50.. Nu ville inte jag ha skinkan men då gick det inte att skanna den längre.. Nu kom föreståndarn och sa att det är kunder som placerar om varorna och det blir fel i kassan..Alla skinkor såg likadana ut men när man kollade på plastomslaget   så kunde man se att vissa stod det ekologiska på och en del svålfria och andra hade texten med svål och det var just dessa som var billigast.. Klart att det nu inte fanns någon mer på under 2,5 kg, men hittade  en med föreståndarens hjälp som låg bra i vikt.

De erkännde att det inte var lätt att se vilken det var som kostade vad och jag var inte den första.


När vi kom hem så ställde jag mig att grädda tunna (mina är verkligen tunna) pannkakor.

Eftersom vi skulle bort på kvällen så passade det bra att ta dessa till lunch.

  

Till pannkakorna blev det Tassans blåbärssylt.

Vädret gjorde att det inte blev någon hundträning utomhus i dag.

Men lite övning i köket blir det alltid och då vill alla vara med och visa vad de kan.

Hade bestämt att åka till Per och hälsa på vid 16 tiden när han hade avslutat sitt jobb.


Var där i nästan två timmar och fikade och åt pepparkakor med mögelost..

Vädret var inte kul att köra i för det var så mörkt ute.

Hem och fortsatte kvällen framför TVn.

Visst finns det program man missar nu när vissa program är frysta. Men i kväll fanns i alla både Efterlyst och I huvudet på en mördare. Båda programmen med så mycket våld och elände..

Avslutar kvällen här.

I morgon är det fredag och då kommer pappa hit för att bli klippt.


Ia







Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards