Alla inlägg den 10 december 2019

Av Rehn/Hornesjö - 10 december 2019 09:06

   

Somnade sent och vaknade tidigt och natten kändes som om jag hade varit vaken hela tiden.

Något som kändes bra var iallafall gårdagens steg.

Morgonen var i alla fall ljus och vacker

  med den nykomna snön. Skulle helst vilja se den ligga kvar till efter nyår.

Men det är säkert bara en önskedröm.

Morgonen var annars  som alltid och igår lovade jag mig själv att löpbandet skulle fortsätta i alla fall denna vecka att bli använd.

  Blev inte så mycket att skryta med men ökade i alla fall på tiden med någon minut.

Detta helt underbara väder gav mig smak för promenad, men redan utanför grinden så insåg jag att det inte skulle bli någon i detta hala väglag.  Så det fick istället bli tomten för våra hundar, men det var kul värre även där, så för dem var det lika kul som att promenara, om inte roligare.

När vi var där på tomten så kom det 2 stora traktorer och både sandade och plogade, blev så förvånad för vi har ju haft en liten som jag kallat det "leksakstraktor" som skött vårt område i flera år och det har tagit lång tid för killarna som jobbat med detta att slutföra sitt arbete. 

När jag kom in så fick jag ett sms från samfälligheten där de berättade att vi nu fått en ny kontakt som ska sköta vår snöröjning och som det såg ut idag på deras första dag så såg det väligt ljust ut. 


När vi kom in så jobbade jag lite klicker med Z och sedan fick de vila.

Nu var det ju inte alla som var nöjda med utevistelsen utan ville fortsätta att leka inomhus.

Det tog ett tag innan Zlatan fick igång dem, men till slut så var alla med på noterna  och till och med Yra var i lektagen.

Det blev flera utgångar på tomten denna dag för vi väntade en leverans med Postnord som skulle komma mellan 13-15 så det gick inte att åka iväg och stressa och egentligen så hade vi inte heller behövt ta ut bilen denna dag.

Vid 15 tiden tog vi med oss Qling och Yra på promenad..  Kul för dessa två att få ha egentid med oss.  

Måste ha varit mycket med rådjur i skogen för det var upptrampat lite överallt.. 

 Det var riktigt kallt ute och jag hade som vanligt inget på huvudet och det bet ordentligt i öronen.. Kunde inte låta bli att koka glögg när vi kom in i värmen.

Eftersom vi inte kom iväg och handla idag så fick det bli en djupdykning i frysen och där fanns både pommes och friterade kyckling sticks. Dessa var rätt längesedan jag köpte men har inte känt för att prova, så att det skulle smaka som det gjorde kändes som en lyckträff.

Ja så kan också en middag se ut.

Bara Nobel fest på Tv hela kvällen och det är inget för mig.

Blir nog en tidig kväll för sängen

Ia


  




Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards