Alla inlägg den 3 december 2019

Av Rehn/Hornesjö - 3 december 2019 07:35

Fy vilken natt det blev

 

Inga direkta steg och bara slötimmar hela dagen med Tv och avslut med Wallander gjorde min natt som jag redan hade förstått.

Gick upp kvart i sex, men vände tillbaka till sängen och somnade faktiskt om en timme.

Kvart över sju satt jag sedan bänkad framför TV:n för att se adventskalendern.

Lasse lagade frukost och hundarna låg utsträckta med varsitt 🐷 öra på köksgolvet.

Vädret var denna tidiga timme kall och vacker.

När mitt morgonmål var klart så satte jag med att laga de Zlatan hade haft sönder på kvällen när han tyckte att vi var tråkiga.

Tomten fick    sin luva     fylld igen och snart såg han hel  ut igen.

Mattan fick jag en ful stoppning, hade inte de rätta garnet och färgen..men bättre än att den är trasig.

Dagen fortsatte med att vi tog en tur till Maxi och Systemet.

Tog sedan en tur ner till Erikshjälpen för jag fick för mig att kolla om det fanns något vitrinskåp. För några år sedan gjorde jag mig av med våra rätt snygg och framför allt stora mahogny vitrinskåp för jag ville ha ljusare och enklare möbler.  Köpte då ett Billy vitrinskåp på Ikea i björkfaner. 

Måste vara ett omen för när vi kom ner till Erikshjälpen så stod det ett likadant där för 200 Kr. Detta kunde jag inte låta bli, så det var bara att betala och sedan hem för att ta ur hundbur mm och sedan tillbaka igen för att hämta skåpet.

Märks att det inte är vår Kia vi har kvar när stora möbler ska packas in i bilen.

Men som pappa alltid har sagt "med lite sträckolin" fungerar allt.

Det var till och med lampor i detta skåp och även det fungerade.

Medan Lasse gjorde i ordning skåpet så skruvade jag ner hyllorna med alla barn och barnbarns foton från väggen, för det var bara där detta skåp fick plats.

Tog en skinkmacka och öl innan vi satte igång att fylla skåpet.

 

Det som är kvar fick vänta för nu skulle vi snart iväg på vår avslutning av hundkursen som Z och Zlatan har gått på.

Det blev en rolig avslutning med att hundarna fick ha roligt med lite stationer.

Sen var det även dags att visa upp vad vi hade tränat in för konst.

En hund visade att han kunde ha två godisar på nosen och samtidigt ge vacker tass. Den söta lilla Maltesern kunde dansa runt. Sen var de då våra, Zlatan skulle rulla runt och spela död och det fungerade efter några försök. Z körde jag fjärrdirigering.  med på pallen och det gillar hon och det fungerade bra.

 

Vi fick i alla fall diplom som visade att vi har varit duktiga och alltid varit på plats.



När vi kom hem vid halv nio så blev det ett par skinkmackor och ett glas vin.



Tänkte kolla på Wallander men insåg att tröttheten skulle ta över.


I morgon är det onsdag och lite träning på klubben.

Ia


Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards