Direktlänk till inlägg 13 februari 2020

Onsdag

Av Rehn/Hornesjö - 13 februari 2020 07:45

 

Natten blev bättre än vad jag trodde när jag vaknade efter att bara ha sovit en halvtimme. Vaknade av att Lasse låg och kollade på Tv och naturligtvis måste berätta vad som händer. Fick nästan panik när jag såg att klockan var strax efter halv ett och tänkte att nu kommer jag inte att somna om. Men efter ca 18 minuter så sov jag igen.

Även denna morgon kunde jag inte låta bli att ta en bild på tulpanerna.

  som fortfarande är fina efter 6 dagar.

Dagen fortsatte med att Lasse ville handla lite till uteplatsen.

Det blev först Hornbach och där blev det snurrigt värre.

Först ner mot trädgård för att hämta stolphattar, sen tillbaka genom hela varuhuset för att köpa skruv mm. På vägen tillbaka till kassan ska vi ta ved, men för reda på att de har flyttat denna till drive in. Går tillbaka dit för att hämta detta och Lasse går ut på driven för att bära in tre säckar.. sen skulle vi handla lite till så vi trodde att man kunde ta veden med oss till kassorna. Men där blev det stopp, med veden måste man passera utcheckning på driven.  Får då betala alla varor där för att gå ut igen genom drive in. Naturligtvis stod bilen långt bort och det blev lite mer både stress och.staplande för mig och mitt enda knä.

Var tvungen att sedan gå in igen för att handla klart det som vi skulle ha.

Ifrågasatte detta med att man inte får betala veden i den vanliga kassan och får till svar att det är Tyskarna dom bestämt detta..

Fortsatte sedan upp till Bahaus för att handla virke.

Behövde köpa mjölk och fil så det blev även en snabb tur till Lidl.

Hem och klockan hade redan blivit halv två så vi stoppade bara i oss ett par riskakor innan den allt för sena promenaden med hundarna.

Tog en del fina bilder på både hundar och naturen, men när jag kom hem och skulle titta på dem så hade det inte blivit en enda bild på grund av för lite batteri.

Hade en sämre dag och många ledsna tankar som inte ville hålla sig borta.

Även min fibromyalgi gjorde sig ordentligt påmind i lederna

 


Gjorde en lätt middag med nuggets till oss båda. Lasse fisk och jag kyckling.

Reagerade mycket på fisken jag gjorde till Lasse och kände av det i både hals och andning.  

Vet ju att min allergi blir värre när våren är i anlopp så nu är det lika bra att även lägga av med morötter.

Brukar alltid se Sofias änglar på onsdagar men ikväll kände både Lasse och jag att vi inte orkade på grund av det sorgliga inslaget.

Avslutade kvällen som vanligt med Alla mot Alla.

Sen ville jag sova ifrån denna skitdag

Ia






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rehn/Hornesjö - Torsdag 9 maj 09:36

Torsdag och även Kristihimmelsfärdsdag   Så såg det ut klockan halv 7, positivt när det i alla fall inte regnar Natten hade känts ganska bra, något som jag inte hade förväntat mig efter den tråkiga sjusovardagen som det var igår.        ...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 6 maj 07:26

Måndag    Det positiva var att det inte regnar          Lite bättre än gårdagen  är alltid bra. En tur till Hallunda för Lasses beställningar på apoteket.  Tog en tur in på Lidl men hittade inte något som jag behövde. Hade ingen ani...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 3 maj 08:12

Torsdag'   Vädret var det inget större fel på när jag vaknade, men sovit det hade jag knappt gjort denna natt.         När jag vaknar upp och ser denna app så blir jag så besviken.  Så rött som det var denna morgon var det ett tag sedan,...

Av Rehn/Hornesjö - Måndag 29 april 09:07

Måndag   Äntligen de grader man vill se på termometern Natten kändes ganska okej         Men enligt denna tabell så hade den varit sämre än vad jag trodde. Skit samma, min känsla är viktigare än vad det står skrivet. När vi sitter v...

Av Rehn/Hornesjö - Fredag 26 april 07:49

Ja detta skitväder vaknade jag upp till denna morgon. Natten hade känts så där och det är alltid spännande att kolla av mina värden på klockan         Grönt på ANS i alla fall men resten var väl inte vad jag hade hoppats på.. Hade myck...

Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards