Alla inlägg den 28 februari 2020

Av Rehn/Hornesjö - 28 februari 2020 06:41

Fredag

Igår var det en behövlig slappar dag

Men detta gjorde även att jag rörde mig alldeles för lite.

Natten blev hyffsat lång, men avhuggen på grund av att killarna grät en hel del och jag vaknade till och från för att säga till dem att sova.

Men annars kändes det som en bra morgon.

Som vanligt på fredagar så är det träning på klubben och just nu är det Z som får träna eftersom hon ska tävla den 15 mars.

Det gick toppen inne med Z, men ute tyckte jag att hon slarvade en del, kanske berodde det på kylan och alla andra god dofter i marken.

Var tvungen att skynda mig hem för jag väntade en leverans från PostNord och de skulle komma mellan 13-15.

Det blev i alla så lång väntan för de dök upp redan 13,30.

Kände att vi inte behövde åka och handla för jag hade bestämt mig för att inviga min nya multi crockpot..men eftersom den verkade lite invecklad så fick det bara bli en mustig köttfärs soppa.

Så jag skalade potatisar och morötter. Satte på maskinen så att jag kunde lägga i köttfärs, lök och vitlök och låta detta brynas innan jag la i potatis och morötter som även det fick brynas lite innan tomatsås, vatten och buljong hälldes på.

Sen var det bara att sätta på locket och programera in rätt kod för att den skulle starta och jobba upp trycket för tryckkokaren.

Medan denna helt underbara manick jobbade så satte vi oss ute med hundarna i solen.. det smakade bra med ett glas vin. 


Tyvärr blev det inte någon hundpromenad idag heller för kroppen ville inte riktigt hänga med.
Blev lite lugn framför TV fram till att det var dags att få smaka på middagssoppan som blev det första i den nya manicken.

 


Soppa är ingen direkt fredagsmiddag för oss, men ångrar inte att vi valde detta i kväll.

Passade bra en kylig dag.

Talang i kväll slutade de om jag ville med de två finalisterna.

Klockan är nu bara 22,30 men jag känner för sängen.

Kanske blir det något mer Tv från sängen, men bloggen stänger jag av nu.

Godnatt

Ia









Presentation

Det ska vara gott att leva

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok

Skriv gärna några rader när du har varit och hälsat på denna sida.

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards